به گزارش قدس آنلاین، این انیمیشن در سالهای اخیر به بازارهای جهانی عرضه شده و این نخستین نمایش این اثر در جشنواره فیلم فجر خواهد بود.
انیمیشن فانتزی ماجراجویی پسر دلفینی در نخستین قسمتش داستان نوزادی را روایت میکرد که توسط یک دلفین در دریا پرورش داده شده بود. اما در قسمت دوم این انیمیشن، پسر دلفینی به چهرهای محبوب و قهرمانانه در نگاه موجودات دریایی و مردم جزیره تبدیل شده است.
اما او در زندگیاش احساس تنهایی میکند، زیرا همه از او انتظار دارند یک قهرمان باشد. پسر دلفینی این بار به مفاهیمی مانند هویت و خانواده فکر میکند، او به این میاندیشد که چرا من نام ندارم و پدرم کجاست؟ پسر دلفینی در نبرد با یک نهنگ خشمگین در دریا با ماجراهای جذاب و جدیدی روبهرو میشود.
محمدامین همدانی، تهیهکننده این انیمیشن درباره دلایل ساخت قسمت دوم این انیمیشن و نوع پرداخت سوژه با ما به گفتوگو نشست. او گفت: پس از استقبال خوبی که از قسمت اول شد، احساس کردیم این داستان همچنان ظرفیت گسترش دارد و شخصیتها میتوانند در ماجراجوییهای جدیدی حضور داشته باشند. علاوه بر این، درخواستهای زیادی از مخاطبان به خصوص کودکان و خانوادهها برای ادامه این داستان داشتیم.
وی افزود: در قسمت دوم سعی کردیم هم به ریشههای داستانی قسمت اول وفادار بمانیم و هم یک روایت تازه و مستقل ارائه کنیم که جذابیت خودش را داشته باشد. محوریت این قسمت همچنان بر هویت و یافتن جایگاه فردی متمرکز است، اما ماجراهای جدید و چالشهای متفاوتی در انتظار شخصیتها خواهد بود.
کارگردان انیمیشن «پسر دلفینی» یکی از جذابترین بخشهای این قسمت را توسعه جهان داستانی «پسر دلفینی» دانست و بیان کرد: یکی از چالشهای ما این بود که بتوانیم دنیای شخصیتها را گستردهتر و ماجراهای جدیدی خلق کنیم که هم برای مخاطب آشنا باشد و هم تازگی داشته باشد که به نام پسر دلفینی، خانواده او و طراحی شخصیت منفی «ماجد» رسیدیم.
او در پاسخ به این پرسش که آیا در قسمت دوم پسر دلفینی از تکنیک جدیدی استفاده شده یا خیر عنوان کرد: در این قسمت سعی کردیم از تکنیکهای بهروزتری استفاده کنیم از جمله بهبود نورپردازی، استفاده از متدهای جدید در انیمیشنسازی سهبعدی و بهینهسازی جلوههای بصری. همچنین روی فیزیک حرکتی شخصیتها و انیمیشن آب خیلی کار کردیم، چون بخش مهمی از دنیای پسر دلفینی در بستر دریا و محیطهای آبی اتفاق میافتد. هدف ما این بود کیفیت تصویر و احساسات در حرکات شخصیتها طبیعیتر و تأثیرگذارتر باشند.
همدانی با اشاره به طراحی دقیق شخصیتها گفت: ما در طراحی شخصیتها به چند عامل اساسی توجه کردیم؛ اول، طراحی متناسب با گروه سنی مخاطب که بتواند حس همذاتپنداری ایجاد کند. دوم، انسجام و پیوستگی با دنیای قسمت اول اهمیت داشت، یعنی شخصیتهای قدیمی باید حفظ میشدند اما در عین حال باید شخصیتهای جدیدی اضافه میکردیم که هم جذاب باشند و هم نقش مؤثری در پیشبرد داستان داشته باشند. همچنین تلاش کردیم شخصیتها به لحاظ رنگبندی، طراحی حرکتی و بیان احساسی، قویتر شوند تا ارتباط عمیقتری با مخاطب برقرار کنند.
این کارگردان جوان که پیش از این تجربه حضور در جشنواره فجر را داشته، درباره اهمیت این رویداد عنوان کرد: حضور انیمیشن در جشنواره فجر به ویژه در سالهای اخیر اتفاق مثبتی بوده است. این موضوع کمک میکند انیمیشن از یک ژانر فرعی خارج شود و در کنار سینمای زنده دیده شود. اگرچه هنوز مسیر زیادی باقی مانده، اما همین توجه جشنواره به انیمیشن موجب میشود سرمایهگذاران و سینماداران هم بیشتر به این حوزه توجه کنند. انتظار داریم در آینده، بخش انیمیشن جایگاه جدیتری در جشنواره پیدا کند و حمایتهای بیشتری برای توسعه این صنعت انجام شود.
نظر شما