۲۲ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۱۰۵۵۵۷۸

معاون بهداشت وزارت بهداشت میزان سهم مرگ‌میر رانندگان و سرنشیان خودروها را در حوادث ترافیکی توضیح داد.

نقش کمربند ایمنی در کاهش تلفات
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دکتر علیرضا رئیسی درباره میزان سهم رانندگان و سرنشیان خودروها از حوادث در حوادث ترافیکی اظهار کرد: سهم فوت رانندگان در حوادث ترافیکی ۲۴ درصد است این در حالی است که سهم سایر سرنشینان خودروها از میزان مرگ‌ومیر حوادث ترافیکی ۳۵ درصد است. سهم بیشتر سایر سرنشینان خودروها نسبت به رانندگان از میزان مرگ‌ومیر در حوادث ترافیکی به دلیل این است که رانندگان خودروها کمربند ایمنی خود را می‌بندند.

وی درباره ترویج بستن کمربند ایمنی خودروها توضیح داد: فرهنگسازی بستن کمربند ایمنی طی سال‌های ۸۵ تا ۹۲ در کشور اجرا شد. رسانه‌ها و مردم در ارتباط با ترویج بستن کمربند ایمنی خودروها پای کار آمدند. فرهنگ‌سازی به نحوی انجام شد که بستن کمربند ایمنی برای رانندگان به یک فرهنگ ترافیکی تبدیل شد. اگر فرهنگ استفاده از کمربند ایمنی ادامه داشت کاهش قابل قبولی در میزان مرگ‌ومیر ناشی از حوادث ترافیک به دست می‌آوردیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در پایان گفت: با توجه به افزایش خودروهای کشور، کمرنگ‌شدن فرهنگ بستن کمربند ایمنی، بسنده‌کردن بستن کمربند ایمنی فقط به رانندگان سبب بروز شرایط فعلی شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha