معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: اصلاح و ساخت فضاهای آموزشی گام اول از برنامه بلند عدالت آموزشی در دولت وفاق محسوب می‌شود.

اصلاح و ساخت فضاهای آموزشی گام اول تحقق عدالت آموزشی است
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رضوان حکیم زاده در همایش نهضت توسعه عدالت آموزشی با رویکرد محرومیت زدایی از فضاها و تجهیزات آموزشی و کیفیت بخشی با مشارکت مردم در مشهد ضمن تبریک دهه کرامت و گرامیداشت روز معلم با اشاره به سخنان رئیس جمهور گفت: هدف ما فقط مدرسه سازی نیست بلکه می‌خواهیم فضایی را فراهم کنیم که به واسطه آن بتوانیم تحولی در نظام آموزشی خود ایجاد کنیم و به فرآیندهای یادگیری خود کیفیت بخشیم و طرحی نو در اندازیم برای نسلی که در عصر هوش مصنوعی قرار است دانش‌آموز ما باشند.

وی ادامه داد: این دانش‌آموزان شنوندگان منفعل و مطیع دیروز نیستند که ما بخواهیم با روش‌های قدیمی به سراغ آنها برویم و ذهن‌شان را از معلومات پر بکنیم و فقط به دنبال تقویت حافظه آنها باشیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ما باید برای نسلی که قرار هست در کار ساختن ایران امروز و فردا حضور داشته باشد، روش‌های خود را عوض کنیم. اصلاح و ساخت فضاهای آموزشی، گام اول از برنامه بلند عدالت آموزشی در دولت وفاق است که همه ما با افتخار و با راهنمایی و هدایت ایشان در کنار مدرسه سازی، به‌دنبال کاری بسیار بزرگتر و مهمتر هستیم که همان اصلاح روش‌های آموزش و تحول در محیط‌های یادگیری است.

حکیم‌زاده با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده در استان خراسان رضوی افزود: در گفتمان‌سازی و تبیین چرایی ابن اصلاح و تغییر باید گفت این تغییر، متضمنِ پیوند ما به دنیای جدیدی است که امروز بچه‌های ما با آن سروکار دارند، ایجاد تعلق به مدرسه کرده، نکته‌ای که بارها رئیس جمهور محترم بر آن تاکید داشتند که ما باید کاری فراتر از برخی مهارت‌های پایه و سوادآموزی در مدارس انجام بدهیم.

وی با بیان اینکه ما باید دانش آموزانی تربیت کنیم که دل در گرو این آب و خاک داشته باشند، ادامه داد: بچه‌هایی که به میهن خود تعلق داشته باشند، آماده حل همه مشکلات هستند و این اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه ما آنها را مشارکت داده و درگیر بکنیم و با روش‌های مبتنی بر کار گروهی ابتدا تعلق‌ خاطرشان را به کلاس درس و بعد مدرسه و سپس به جامعه بزرگتر و ایران عزیز ایجاد کنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه همه کودکان این سرزمین مهم هستند نه فقط دانش آموزان مدارس خاص، ادامه داد: همه کودکان ما باید دیده بشوند و این مسئله در گرو همین تغییر روش‌های ماست، روش‌هایی که مبتنی بر کار گروهی است و دانش‌آموزان ما را به سمت بالا حرکت داده و امکان موفقیت را به همه بچه‌ها می‌دهد.

حکیم زاده با بیان اینکه در خراسان رضوی یک میلیون و ۵۵۱ دانش آموز در بیش از ۹ هزار مدرسه مشغول تحصیل هستند، گفت: ساخت ۷۰۵ مدرسه در این استان برای تامین نیاز موجود در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: با هم افزایی و همکاری معلمان کشور در روش های تدریس، در سامانه اجتماعات یادگیری بیش از ۳۲۰ هزار معلم ثبت نام کردند.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در خراسان رضوی ۳۰ هزار و ۵۰۰ آموزگار دوره ابتدایی در سامانه اجتماعات یادگیری نام نوشته‌اند که بیش از ۹۲ درصد کل آموزگاران استان را تشکیل می دهند.

حکیم زاده بیان کرد: همچنین در جشنواره راهبری آموزشی نیز بیش از ۵۰ هزار معلم داوطلب را داشته‌ایم که نمونه کارهای خود را بارگذاری کردند و در خراسان رضوی تعداد پنج هزار معلم آثار خود را در این قالب به اشتراک گذاشتند و هزار و ۷۵۴ حلقه یادگیری نیز در این استان شکل گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha