محمدرضا قلندر شریف روز چهارشنبه در بازدید نماینده رییس جمهور در هماهنگی اجرای سیاستهای کلی توسعه دریامحور از ایستگاه باب الجواد خط سوم مترو این شهر گفت:یکی از سیاستهای مدیریت شهری مشهد در ساخت خطوط مترو، بومیسازی آن است.
وی ادامه داد: خوشبختانه در این مسیر تاکنون بیش از ۷۰ درصد از روند ساخت قطارشهری مشهد و تجهیزات موردنیاز آن بومیسازی شده است.
شهردار مشهد گفت: هم اینک بخش نخست خط سوم قطار شهری مشهد به طول ۶ کیلومتر از میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا(ع) این کلانشهر آماده بهره برداری است.
نماینده رییس جمهور در هماهنگی اجرای سیاستهای کلی توسعه دریامحور نیز در این بازدید گفت: در گذشته از مترو در استان های تهران، تبریز و مشهد بازدید داشتهام اما امروز شاهد ارتقای جدی توان مهندسی کشور در ساخت مترو و افزایش کیفیت ایستگاهها هستیم.
علی عبدالعلیزاده افزود: این که طبق گزارش شهردار مشهد، ریل این خط از تولیدات داخلی تامین شده بسیار مهم است.
وی اضافه کرد: فضای معماری ایستگاه باب الجواد (ع) بسیار متفاوت است و و هرچه به سکوی سوار شدن نزدیک میشویم، شباهت فضا به حرم بیشتر میشود.
نماینده رییس جمهور در هماهنگی اجرای سیاستهای کلی توسعه دریامحور گفت: خدماتی که شهرداری مشهد با همراهی دولت و دستگاههای عمومی برای رفاه مردم گسترش میدهد، بسیار ارزشمند است.
پیگیر حضور رییس جمهور برای افتتاح خط سوم هستیم
استاندار خراسان رضوی نیز در حاشیه این بازدید گفت: با توجه به ارزش و اهمیت خط سوم مترو مشهد، اصرار داریم و ما علاقهمند هستیم که افتتاح بخش اول این خط توسط رییس جمهور انجام شود.
غلامحسین مظفری افزود: طبق مذاکره با رییس جمهور در مشهد، ایشان برای حضور در افتتاحیه تمایل داشتند و امیدوارم زمان و فضا برای این موضوع فراهم شود و گزارشی هم که دستیار رییس جمهور ارائه خواهند کرد موثر خواهد بود.
خط سوم مترو مشهد مهمترین طرح مترویی در مشهد است و مسیر حرم مطهر رضوی را پوشش می دهد و خطوط یک و ۲ را نیز به حرم متصل می کند.
این خط، نخستین خط ریلی در کشور است که در یک مرکز مذهبی و آن هم حرم مطهر امام رضا (ع) سرویس دهی می کند و ایستگاه باب الجواد (ع) در بخش نخست خط سوم واقع شده است و با بهره برداری از این خط ، زائران از فرودگاه، راه آهن و پایانه مسافربری به حرم رضوی و نقاط مختلف مشهد منتقل می شوند.
طبق گفته مدیران شهرداری مشهد، اجرای هر ۶ کیلومتر خط قطارشهری ۲۰۰ هزار میلیارد ریال هزینه دارد.
مشهد پس از تهران دومین شهر کشور است که در سال ۱۳۸۹ به قطارشهری مجهز شد و هم اینک برای این کلانشهر چهار خط تعریف شده که خطوط یک و ۲ در حال بهره برداری است و خطوط سوم و چهارم نیز در دست ساخت است.
نظر شما