معنویت و دلبستگی به صاحب این جشنواره یعنی ساحت مبارک امام رضا(ع) دو خصوصیت مهم و وجه تمایز آن با دیگر جشنواره‌های رسانه‌ای مشابه در این زمینه است. حس معرفت‌افزایی و ابراز خدمت رسانه‌ای به محضر امام رئوف(ع) از دیگر ویژگی‌های این جشنواره است.

به خاطر «امام رضا(ع)» پای کار آمدند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در حاشیه برگزاری اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) که شامگاه پنجشنبه ۲۲ خرداد در سالن همایش مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی واقع در بست باب‌الجواد(ع) حرم مطهر رضوی برگزار شد، خبرنگار روزنامه قدس با تعدادی از برگزیدگان بخش‌های مختلف این دوره از جشنواره گفت‌وگو کرد که در ادامه بخش‌هایی از آن را می‌خوانید.

شرکت در جشنواره به نیت انجام خدمت رسانه‌ای به محضر امام رضا(ع)

«سولماز عنایتی» از خبرگزاری فارس استان همدان، حائز رتبه دوم در زمینه مصاحبه خبری در بخش خبرگزاری‌های خبری و تحلیلی این دوره از جشنواره به خبرنگار روزنامه قدس گفت: حضور در این‌گونه جشنواره‌ها برای شخص شرکت‌کننده نیز معرفت‌افزایی به دنبال خواهد داشت. همه شرکت‌کنندگان همچون قطره‌ای کوچک به دریای بی‌کران عشق و ارادت به امام هشتم(ع) متصل شده و خود نیز جویای کسب معارف رضوی می‌شوند.

معنویت و دلبستگی به صاحب این جشنواره یعنی ساحت مبارک امام رضا(ع) دو خصوصیت مهم و وجه تمایز آن با دیگر جشنواره‌های رسانه‌ای مشابه در این زمینه است. حس معرفت‌افزایی و ابراز خدمت رسانه‌ای به محضر امام رئوف(ع) از دیگر ویژگی‌های این جشنواره است.

استفاده از هر رسانه و فرصتی برای تبلیغ یاد و معارف امام رضا(ع)

«میلاد ملحانی» از شهر اهواز استان خوزستان، حائز رتبه سوم در بخش فیلم‌نامه، ایده و طرح در این دوره از جشنواره نیز در گفت‌وگو با ما اظهار کرد: این جشنواره با نگاه جامع به ابعاد گوناگون کار رسانه‌ای از رسانه‌های مکتوب و مطبوعات تا فضای مجازی، فیلم و عکس، تصویر، پویش مردمی و... و. همه را در یک دید کلی مورد توجه قرار داده و این جامعیت شایسته قدردانی است. رشد ۱۵ درصدی ارسال آثار و تولیدات در این دوره نشان از اثرگذاری جشنواره در میان مخاطبان و به‌ویژه جوانان و فعالان رسانه‌ای در سراسر کشور است.

به نظر من «موضوع‌محور و معنوی‌محور بودن این جشنواره در مقایسه با سایر جشنواره‌های مشابه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

من به عنوان یک خوزستانی از نظر فاصله و بعد مسافت از حرم امام رضا(ع) بسیار دور هستم، اما با همین شرایط باز هم از هر رسانه و ظرفیتی برای آشنا کردن جوانان با نام و یاد و معارف امام رضا(ع) استفاده می‌کنم و این هدف من از شرکت کردن در این جشنواره بود.

کوچک‌ترین خادم رسانه‌ای امام رضا(ع) در این دوره

«نیایش مُخیّر بلقور» سیزده ساله، دانش آموز کلاس هشتم از شهر مقدس مشهد، کوچک‌ترین شرکت‌کننده و حائز رتبه شایسته تقدیر در قسمت آثار ویدئویی در بخش رسانه‌های مجازی این دوره از جشنواره گفت: من با همین سن و سال کم تصمیم گرفتم با همه آنچه فراگرفتم و یاد دارم به امام رضا(ع) خدمت کنم. همه ما به امام رضا(ع) مدیون هستیم و دوست داشتم به‌گونه‌ای دین خود را با خدمت به امام رضا(ع) ادا کنم.

احساس من این است که در این جشنواره با خود امام رضا(ع) گفت‌وگو کردم و حرف زدم، من در این جشنواره به قصد نوکری حضرت رضا(ع) شرکت کردم.

جشنواره‌ای برای پیوند دل‌ها با امام هشتم(ع)

«معصومه بهمنی نظرآبادی» از استان کرمانشاه، حائز رتبه نخست در بخش پویانمایی و موشن‌گرافیک در این دوره از جشنواره نیز بیان کرد: همیشه عکس و تصویر بارگاه مطهر رضوی در گوشه صفحه رایانه و تلفن همراهم هست و از امام رضا(ع) عاجزانه خواستم کمکم کند بتوانم برای ایشان در زمینه کار رسانه‌ای خدمتی ناقابل انجام دهم.

این‌گونه جشنواره‌ها با یاد و نام امام رضا(ع) شروع شده و به پایان می‌رسد و یک اقدام دنیوی و اخروی است و خود امام رضا(ع) به کارها در این‌گونه موارد برکت و اخلاص می‌دهند. من شایسته این مقام نبودم، حضرت رضا(ع) از روی لطف و احسان خودشان کار من را جلوه دادند و سبب انتخاب من شدند وگرنه من کار مهمی برای خدمت به امام رضا(ع) نکردم.

به نظر من مهم‌ترین خصوصیت این جشنواره، پیوند دل‌ها با امام هشتم(ع) و معارف رضوی است.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

حرم مطهر رضوی

کاظمین

کربلا

مسجدالنبی

مسجدالحرام

حرم حضرت معصومه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha