معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مشارکت فعال معلمان در جشنواره روش‌های نوین تدریس،گفت: بیش از۹۰ هزارمعلم دراین جشنواره شرکت کردند وحدود ۵۰ هزاراثرقابل‌ارزیابی ثبت شد واین جشنواره یک نمایش واقعی از ظرفیت پنهان معلمان کشور بود.

مشارکت بیش از ۹۰ هزار معلم در جشنواره روش‌های نوین تدریس
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

رضوان حکیم‌زاده با تأکید بر اهمیت راهبردی برنامه تحولی دولت چهاردهم در حوزه آموزش و پرورش، گفت: دولت چهاردهم در هیچ حوزه‌ای جز آموزش‌وپرورش وعده نداد و تمام اعتبار خود را وقف تحول در این حوزه کرده است.

وی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش حوزه‌ای دیربازده و بنیادین است که نتایج آن در بلندمدت نمایان می‌شود، افزود: دولت با نگاهی ملی نه منطقه‌ای، وارد میدان تحول شده و تمرکز خود را بر توسعه سرمایه انسانی، به‌ویژه در دوره ابتدایی که شالوده تعلیم و تربیت است؛ قرار داده است.

حکیم‌زاده، محور اصلی اجرای موفق برنامه‌های تحولی را درگیر شدن عمیق مدیران، معلمان و کارشناسان دانست و گفت: برای تحقق این تحول، باید سه پرسش کلیدی را پاسخ دهیم؛ چرایی، چیستی و چگونگی برنامه است که ما باید بدانیم چرا وارد این مسیر شدیم، دقیقا چه می‌خواهیم انجام دهیم و چگونه آن را محقق کنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: هدف این برنامه، ایجاد تحول در روش‌های یاددهی یادگیری است و به این منظور، توسعه شیوه‌های یادگیری فعال، مشارکتی و گروهی در دستورکار قرار گرفته و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در آموزش و ارتقای کیفیت تدریس از جمله راهبردهای اصلی محسوب می‌شود همچنین تقویت مهارت‌های حل مسئله، تفکر انتقادی، خلاقیت و ایجاد محیط‌های یادگیری مثبت و انگیزشی از دیگر اهداف این برنامه تحولی است.

وی با اشاره به طراحی «سامانه اجتماعات یادگیری» و عضویت بیش از ۳۴۰ هزار مدیر، معاون و معلم ابتدایی در سراسر کشور، گفت: در این بستر مجازی، معلمان با تشکیل گروه‌های ۱۵ تا ۲۰ نفره، تجربه‌های آموزشی خود را به اشتراک می‌گذارند، محتوا تولید می‌کنند، فیلم‌های کلاس درس خود را بارگذاری می‌کنند و از هم می‌آموزند.

حکیم زاده با تشریح رویکرد توانمندسازی معلمان در قالب آموزش‌های حضوری و مجازی، اضافه کرد: برای دستیابی به اهداف تحول، چهار کارگاه کلیدی طراحی شده است؛ کارگاه نخست با موضوع «مبانی یادگیری فعال و طراحی آموزش» به مفاهیم پایه و طراحی هدفمند فرآیند یاددهی یادگیری می‌پردازد، کارگاه دوم با عنوان «روش‌های تدریس تعاملی و مشارکتی» شامل تکنیک‌هایی نظیر ایفای نقش، یادگیری پروژه‌محور و بازی‌محور است و در کارگاه سوم «محیط یادگیری مثبت» مورد تأکید قرار می‌گیرد؛ محیطی که هم از نظر فیزیکی و هم از لحاظ عاطفی زمینه‌ساز رشد دانش‌آموزان باشد و کارگاه چهارم نیز در ادامه این مسیر طراحی شده و اطلاعات تکمیلی آن در اختیار مناطق قرار خواهد گرفت.

وی خطاب به مدیران مناطق آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: نقش شما در شناسایی، توانمندسازی و حمایت از معلمان خلاق بی‌بدیل است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

حرم مطهر رضوی

کاظمین

کربلا

مسجدالنبی

مسجدالحرام

حرم حضرت معصومه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha