معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ایجاد شبکه ملی یادگیری معلمان(شمیم)، گفت: تاکنون ۲۵۲ هزار معلم دوره متوسطه در این طرح مشارکت کرده‌اند.

۲۵۲ هزار معلم دوره متوسطه در شبکه ملی یادگیری معلمان مشارکت کردند
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مصطفی آذرکیش روز شنبه با اشاره به اهداف نهضت توسعه عدالت آموزشی در حوزه فضا و کیفیت با تشریح گزارشی از شبکه ملی یادگیری معلمان متوسطه، اظهار کرد: در این شبکه که با هدف ارتقای کیفیت آموزشی در حال انجام است؛ مخاطبین و گروه‌های هدف آن در سال تحصیلی ۴۰۵-۱۴۰۴ در دوره متوسطه آموزش و پیاده سازی طرح را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: در اجرای طرح شمیم، معاونین آموزش متوسطه استان، شهرستان و مناطق، روسای ادارات، کارشناس مسئولان و کارشناسان آموزش و تکنولوژی، گروههای آموزشی و بررسی محتوای دوره متوسطه در استان، شهرستان و مناطق، اعضای دبیرخانه های راهبری کشوری و سرگروه آموزشی استان، شهرستان و مناطق، راهبران تحول در فرایند آموزش و یادگیری و معلمان، هنرآموزان، مدیران و معاونان مدارس دوره متوسطه مشارکت دارند.

ابعاد توانمندسازی معلمان متوسطه

آذرکیش به ابعاد توانمندسازی معلمان متوسطه اشاره کرد و افزود: سنجش و ارزشیابی، روش‌های نوین آموزش و یادگیری و روش‌های نوین آموزش و یادگیری همچنین یادگیری متناسب با محیط آموزشی از جمله چیدمان کلاس موضوعی از جمله آنها هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش به سرفصل های آموزشی اشاره کرد و افزود: تحول در فرآیند آموزش و یادگیری، پیاده سازی و اجرای روش‌های نوین تدریس و رویکردهای یاددهی یادگیری، تحول در محیط و فضاهای یادگیری، طراحی و راهبری آموزشی از جمله آنها محسوب می‌شود.

اجرای طرح شمیم در ۲ مرحله

وی، فرایند اجرای طرح را در ۲ مرحله عنوان کرد و گفت: مرحله نخست شامل آموزش و کار کارگاهی راهبران تحول است که در ۴ مرحله در تابستان جاری در حال برگزاری است. در این مرحله آموزش‌هایی برای مدرسین راهبران کشوری، راهبران و مدرسین استانی، راهبران و مدرسین شهرستانی یا منطقه‌ای و آموزش راهبران مدرسه‌ای (مدیر، معاونین و دبیران و هنرآموزان) انجام می‌شود.

آذرکیش با تشریح مرحله دوم پرداخت و ادامه داد: مرحله دوم شامل آموزش و پیاده سازی طرح در مدارس و سامانه شمیم (شبکه ملی یادگیری معلمان) که شامل ۵ مرحله است از جمله تشکیل کارگروه در سطوح مختلف (استان، شهرستان منطقه و مدرسه)، اجرا و پیاده سازی در سطح مدارس، آموزش تکمیلی به منظور اصلاح و بهبود اجرا و پیاده سازی مدرسه ای (مرحله دوم)، تدوین مستندات، تجربیات و تولید محتواهای مورد نیاز و نظارت و ارزیابی از اجرای فرایند طرح توسط دبیران و هنرآموزان در کلاس، آزمایشگاه، کارگاه و سایت مدرسه است.

معاون وزیر آموزش و پرورش به جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری در دوره متوسطه اشاره کرد و افزود: آمار شرکت کنندگان متوسطه اول در این جشنواره بیش از ۱۵ هزار نفر است همچنین چهارمین جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری ویژه هنرستان‌ها نیز در حال برگزاری است و تعداد هنرآموز شرکت‌کننده در مرحله استانی ۶۱۳۸ نفر، تعداد هنرآموز خانم ۳۹۵۵ نفر، تعداد هنرآموز آقا ۲ هزار و ۱۸۳ نفر است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

حرم مطهر رضوی

کاظمین

کربلا

مسجدالنبی

مسجدالحرام

حرم حضرت معصومه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha