پروازهای اربعین، امسال نیز همچون سال‌های گذشته با فراز و نشیب‌های فراوانی روبه‌رو بود.

«اطلس ایر» زائران اربعین را زمینگیر کرد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

از تزریق قطره چکانی بلیت گرفته تا تاخیر در برخی پروازها و نیز از زمان بندی های متغیر گرفته تا بلاتکلیفی هواپیماهای «ام.دی» برای ورود به عراق تا روزهای پایانی، تنها بخشی از مشکلاتی است که زائران اربعین امسال هم با آن گریبانگیر بودند.

همزمان با نزدیک شدن به مراسم باشکوه اربعین بسیاری از زائرانی که با هر زحمتی شده موفق به خرید بلیت به مقصد نجف اشرف شده و قصد داشتند، متاسفانه به دلیل تغییر ناگهانی زمان پرواز، سفرشان با مشکل مواجه شد.

«محمد-ا» یکی از زائران اربعین که طبق بلیت خریداری شده خود، قرار بود شامگاه پنجشنبه ۲۳ مردادماه از طریق فرودگاه نجف به ایران بازگردد از جمله افرادی است که بابت بی نظمی و کوتاهی مسئولان شرکت این خط هوایی، گلایه مند است.

وی در خصوص بی برنامگی مسئولان این شرکت هواپیمایی به قدس گفت: پرواز ما از نجف به مقصد مشهد ساعت ۱۹ پنجشنبه شب ۲۳ مردادماه (روز اربعین به افق ایران) از طریق خطوط هوایی شرکت «اطلس یر» بود که متاسفانه زمان این پرواز به یک باره و به طرز عجیبی دچار تغییر ناگهانی شد!

وی در این رابطه توضیح داد: شرکت هواپیمایی «اطلس ایر» ۴۸ ساعت قبل از پرواز برای مسافران این شرکت از طریق پیامک اطلاع داد که پرواز زائران از ۱۹ شب به ۸ صبح همان روز تغییر پیدا کرده و ۱۱ ساعت زودتر از ساعت درج شده در بلیت انجام خواهد شد!

این زائر به قدس گفت: شرکت مذکور تنها دو ساعت به مسافران فرصت داد تا به صورت اینترنتی نسبت به لغو سفر اقدام کنند و این در حالی است که به دلیل مشکلات معمول در خارج از کشور برخی از مسافران موفق به دریافت و یا مشاهده پیامک فوق نشده و لذا مطابق با بلیت خریداری شده، راهی فرودگاه نجف برای بازگشت به ایران شدند اما هنگام حضور در فرودگاه متوجه شدند پروازشان ۱۱ ساعت قبل از ساعت مقرر فرودگاه نجف را ترک کرده است!

عدم استرداد هزینه بلیت

«م- ق» زائر دیگری است که از این موضوع شکایت داشته و به قدس می گوید: جدای از اتفاق عجیب و غیر مسئولانه اطلس ایر، لغو اینترنتی بلیت این پرواز بر خلاف ادعای این شرک برای بسیاری از زائران در کشور عراق به دلیل مشکلات ارتباطی امکان پذیر نبود لذا برخی از مسافران برای حل این مشکل دست به دامان خانواده های خود در کشور ایران شدند تا بتوانند پرواز خود را لغو و از ادامه سفر انصراف دهند و این در حالی است که هنوز پس از گذشت ۵ روز هنوز شرکت فوق نسبت به استرداد هزینه بلیط به زائران اقدام نکرده است.

وی در خصوص بی نظمی در نوع اطلاع رسانی شرکت مذکور نیز گفت: متاسفانه حتی شرکت مذکور تاریخ پرواز را به اشتباه برای زائران پیامک کرده بود و این موضوع بسیاری از زائران را با شک و شبهه همراه کرد.

این زائر گلایه مند از نحوه خدمات رسانی هواپیمایی ادامه داد: متاسفانه زائران مجبور به تغییر برنامه سفر خود شدند اما به دلیل اینکه شرکت مذکور پول زائران را به صورت آنی مسترد نمی کرد لذا برای هزینه دریافت بلیت مجدد در فرودگاه عراق با مشکل جدی مواجه شدند.

وی با انتقاد از نحوه ارایه خدمات توسط شرکت مذکور ادامه داد: بسیاری از زائران با صرف هزینه قصد حضور در مراسم اربعین را داشتند اما متاسفانه تغییر ناگهانی پرواز و ۱۱ ساعت زودتر از موعد مقرر برنامه ریزی زائران را از بین برد و موجب زمینگیر شدن برخی افراد از پرواز در مراسم اربعین امسال شد.

وی با اشاره به این موضوع که طبق قانون شرکت‌های هواپیمایی به منظور پاسخگویی سریع و مناسب به مسافران ملزم به تعیین و معرفی نماینده ویژه خود در فرودگاه های کشور عراق و ایران که مقصد و مبدأ پروازی محسوب می شود به سازمان هستند ادامه داد: این در حالی است که از شرکت اطلس ایر نماینده ای برای پاسخگویی در فرودگاه نجف دیده نشد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

حرم مطهر رضوی

کاظمین

کربلا

مسجدالنبی

مسجدالحرام

حرم حضرت معصومه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha