استاندار کردستان بارها وعده افزایش پروازهای فرودگاه سنندج را به مردم داده که هیچ یک عملی نشده و تنها در حد شعار بوده است. مطالبه‌ای مردمی که باید به افکار عمومی پاسخ دهد.

سرانجام وعده‌های پوچ در کردستان/ پروازهایی که به مقصد نرسیدند!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در جهان امروز، یکی از اقتضائات پیشرفت و توسعه هر منطقه راه‌های ارتباطی آن است؛ حمل و نقل از جمله بخش‌های زیربنایی اقتصاد است که فرآیند توسعه اقتصادی را تحت تأثیر قرار داده و اساس مبادلات بازرگانی و کلید توسعه اقتصادی و اجتماعی است.

حمل و نقل نقش کلیدی و اساسی در تسریع رشد اقتصادی، اجتماعی و توسعه‌ پایدار یک شهر یا استان دارد، چراکه با تسهیل جابجایی کالا و انسان، فرصت‌های شغلی ایجاد می‌کند، دسترسی به بازار را گسترش می‌دهد، تجارت و صنعت را رونق می‌بخشد، گردشگری را توسعه می‌دهد و به بهبود رفاه و کیفیت زندگی شهروندان کمک می‌کند. این راه‌های ارتباطی می‌تواند زمینی، دریایی و یا هوایی باشد که هر کدام مزایای خاص خود را دارد.

متخصصان حمل و نقل بر این باورند که بین کارآیی در بخش حمل و نقل و کارآیی عمومی اقتصاد و رشد اقتصادی، رابطه‌ای مستقیم وجود دارد و حمل و نقل را واسطه میان فعالیت‌های کشاورزی، صنعتی، بازرگانی و خدماتی در سطح ملی و بین المللی می‌دانند. به‌عبارت دیگر، حمل و نقل را قلب جریان توسعه دانسته و معتقدند حمل ونقل در توزیع درآمدها و کاهش نابرابری‌های اقتصادی و اجتماعی و کاهش آثار فقر و اختلاف درآمد روستانشینان و شهرنشینان نقشی مؤثر دارد.

کردستان به عنوان استانی که در غرب کشور حضور دارد در حوزه راه و حمل و نقل با مشکلات ریز و درشتی مواجه است. کمبودهای این حوزه در این استان به شدت به چشم می‌آید به طوری‌که این استان از داشتن حتی یک کیلومتر آزادراه محروم است و بر اساس اظهارات مسئولان استانی ۸ هزار کیلومتر از راه‌های کردستان وضعیت غیراستاندارد دارند!

با وجود احداث ۴۷۵ کیلومتر راه روستایی در سه سال گذشته، هنوز ۲۷ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار در کردستان، از داشتن راه مناسب محروم‌اند. این در حالی‌ست که شاخص دسترسی راه روستایی در استان، ۸ درصد پایین‌تر از میانگین کشوری است.

از سوی دیگر فرودگاه سنندج که تنها عنوان بین‌المللی را یدک می‌کشد، می‌توانست تا حدودی نواقص خطوط دیگر را رفع کند اما خود با مشکلات فراوانی از جمله کمبود پروازها مواجه است؛ همچنین به دلیل نبود و محدودیت‌های پروازی، این فرودگاه تنها پرواز سنندج به تهران و بالعکس را دارد و هیچ پرواز داخلی و خارجی دیگری ندارد.

اما لهونی استاندار فعلی کردستان طی یک سال اخیر و قبل‌تر نیز زارعی‌کوشا استاندار سابق وعده‌های فراوان دیگری در خصوص افزایش پروازهای فرودگاه سنندج ارائه دادند که هیچ‌کدام از آن‌ها محقق نشده است؛ از افزایش پروازهای سنندج به تهران گرفته تا برقراری پرواز مستقیم به مشهد مقدس و سلیمانیه عراق؛ مواردی که هیچ‌کدام به سرانجام نرسید.

یکی از این وعده‌ها همین اخیراً در دوم مردادماه امسال داده شد که استاندار کردستان در دومین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان کردستان که در سالن جلسات شهدای گمنام استانداری برگزار شد، از اختصاص و افزایش ۲ پرواز روزانه به فرودگاه سنندج از هفته آینده خبر دادند اما با گذشت یک ماه، تاکنون، این وعده اجرایی نشده است.

همچنین استاندار کردستان شب گذشته با حضور در برنامه گفت‌وگومحور «خدمت و ایستادگی»، مجدد از قرارداد افزایش پروازهای استان به روزی ۲ پرواز خبر داد اما کی و چه زمانی، این‌بار زمان مشخصی اعلام نکرد!

بر این اساس؛ اکنون روزهای یک‌شنبه و چهارشنبه پرواز قشم ایران از تهران به سنندج و بالعکس پرواز دارد. اما ۲ پرواز دیگری که وعده آن به مردم داده شده هنوز اضافه نشده و تنها در حد شعار بوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

حرم مطهر رضوی

کاظمین

کربلا

مسجدالنبی

مسجدالحرام

حرم حضرت معصومه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha