رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از تصمیم دستگاه‌های امدادی و قضایی برای برخورد جدی با مزاحمت‌های تلفنی برای اورژانس و آتش‌نشانی خبر داد.

برخورد قانونی با مزاحمت‌های تلفنی برای اورژانس و آتش‌نشانی در کرمانشاه
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مسعود قلعه‌سفیدی اظهار کرد: جلسه‌ای با موضوع بررسی معضل مزاحمت‌های تلفنی برای اورژانس و آتش‌نشانی با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذیربط در مرکز مدیریت بحران (EOC) دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

وی افزود: در این نشست نمایندگان اورژانس پیش‌بیمارستانی، آتش‌نشانی، مخابرات استان، اپراتورهای تلفن همراه و دستگاه قضائی حضور داشتند و مشکلات ناشی از تماس‌های غیرواقعی با این مراکز مورد بررسی قرار گرفت.

قلعه‌سفیدی با اشاره به سخنان معاون مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: تماس‌های غیرواقعی با اورژانس و آتش‌نشانی، علاوه بر اتلاف منابع و زمان، می‌تواند موجب تأخیر در امدادرسانی و حتی به خطر افتادن جان شهروندان شود و از منظر قانونی جرم محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد گزارش‌های مستند از سوی اورژانس و آتش‌نشانی به معاونت پیشگیری دادگستری استان ارسال شود و اپراتورهای تلفن همراه نیز در شناسایی خطوط مزاحم همکاری لازم را داشته باشند. همچنین تأکید شد که در صورت تکرار این رفتارها، پرونده قضائی تشکیل و برخورد قانونی لازم انجام خواهد شد.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در پایان این نشست، اعضای مدعو از واحد دیسپچ و مرکز پاسخگویی اورژانس بازدید کرده و از نزدیک در جریان نحوه خدمت‌رسانی و پاسخگویی تلفنی قرار گرفتند.

قلعه‌سفیدی این اقدام مشترک را گامی مهم در حمایت از خدمات‌رسانی بی‌وقفه دستگاه‌های امدادی و ارتقای امنیت اجتماعی شهروندان کرمانشاه دانست و تأکید کرد: کاهش مزاحمت‌های تلفنی می‌تواند به افزایش سرعت عمل اورژانس و آتش‌نشانی در مواقع بحرانی و نجات جان همشهریان کمک شایانی کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

حرم مطهر رضوی

کاظمین

کربلا

مسجدالنبی

مسجدالحرام

حرم حضرت معصومه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha