۱۲ شهریور ۱۴۰۴ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۱۰۹۳۰۱۸

بر اساس آخرین آمار سامانه پنجره واحد زمین میانگین زمان پاسخگویی به استعلام‌ها را از ۹۰ روز به ۲۴ روز رسانده و هزینه‌های ثبت درخواست متقاضیان از ۰.۱ همت به ۱.۶ همت کاهش یافته است و با این تحول ۳.۶ میلیون مراجعه حضوری کمتر انجام شده است.

کاهش زمان پاسخگویی به استعلام‌ها توسط سامانه زمین
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سازمان فناوری اطلاعات ایران با طراحی و توسعه سامانه‌های کلان و ملی کشور نقش مهمی در پیشبرد خدمات هوشمند دولت و سرعت بخشیدن به سیر تحول دیجیتال در کشور دارد. به عبارتی این سازمان مسئول سیاست گذاری توسعه و نظارت بر حوزه فناوری اطلاعات کشور و ایجاد زیرساخت‌های لازم است.

تحقق پنجره واحد خدمات دولت هوشمند در سال های گذشته برای دولت یک دغدغه جدی محسوب می شد و این امیدواری وجود داشت همه دستگاه‌ها با یک همگرایی همه‌جانبه فصل جدیدی از ارائه خدمات مبتنی بر فناوری را برای مردم ایجاد کنند. اکنون این پنجره یکی از اولویت اصلی دولت تبدیل‌شده تا به واسطه آن بتوان نظام خدمت‌رسانی به مردم را به یک نظام آسان و در دسترس تبدیل کرد. بنابراین در ابتدا با ارائه خدمات ۱۰ دستگاه در اختیار مردم قرار گرفت.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در یک سال گذشته پنجره ملی خدمات دولت هوشمند طبق برنامه هفتم توسعه با هدف هوشمندسازی سالانه ۲۰ درصد خدمات توانسته‌ است تعداد کاربران خود را از ۵۱.۳ میلیون نفر در آغاز دولت چهاردهم به ۶۷.۹ میلیون نفر برساند که نشان دهنده ۳۲.۳ درصدی است.

همچنین هوشمندسازی خدمات دستگاه‌های اجرایی با روندی روبرو رشد در حال افزایش است به گونه‌ای که از ۴۹۸ خدمت به ۷۸۳ خدمت رسیده و رشد ۵۷ درصدی داشته است.

کاهش ۳.۶ میلیون مراجعه حضوری توسط سامانه زمین

سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در یک سال گذشته میزان شناسایی خود را از ۱۳ هزار و ۷۳۳ هکتار به ۲۳ هزار و ۶۱۹ هکتار برابر با ۶۲ درصد رشد رسانده است.

در یک سال گذشته با مجموعه‌ای از اقدامات گسترده و اثرگذار خدمات دولت هوشمند توسعه یافته و دسترسی امن و یکپارچه شهروندان به سامانه‌ها ممکن شده است. به طور مثال سامانه پنجره واحد زمین میانگین زمان پاسخگویی به استعلام‌ها را از ۹۰ روز به ۲۴ روز رسانده و هزینه‌های ثبت درخواست متقاضیان از ۰.۱ همت به ۱.۶ همت کاهش یافته که رشدی چشمگیر برابر با ۱۵۰۰ درصد و کاهش هزینه مصرف کاغذ (صرفه جویی ۱۰ برابری در راستای حفاظت از محیط زیست) را به همراه داشته و با این تحول ۳.۶ میلیون مراجعه حضوری کمتر انجام شده است.

تاکنون این سامانه توانسته موارد ثبتی را با رشد ۵۵ درصدی از ۳۶ هزار و ۹۹۵ مورد به ۸۲ هزار و ۶۵۳ مورد افزایش دهد. لازم به ذکر است سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در یک سال گذشته میزان شناسایی خود را از ۱۳ هزار و ۷۳۳ هکتار به ۲۳ هزار و ۶۱۹ هکتار برابر با ۶۲ درصد رشد رسانده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

حرم مطهر رضوی

کاظمین

کربلا

مسجدالنبی

مسجدالحرام

حرم حضرت معصومه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha