امیر عمیدی در نشستی با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه این طرح یکی از اقدامات کمسابقه در کشور محسوب میشود، اظهار داشت: در گذشته هیچگونه اطلاعرسانی مشخصی در مسیر یادشده وجود نداشت و مردم منطقه و مسافران از محدودههای حساس تردد بیاطلاع بودند، به همین دلیل موضوع آشکارسازی جاده به عنوان نخستین گام در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: دو نقطه پرخطر در این کریدور که توسط محیط زیست شناسایی شده بود، به صورت ویژه در برنامه قرار گرفت و حدود ۲۰ تابلو هشدار و اطلاعرسانی در دو طرف محور با رعایت استانداردهای ایمنی نصب شد.
عمیدی ادامه داد: در ۱۲ و نیم کیلومتر از نقاط تعیینشده نیز روشنایی اجرا شد و با همکاری شرکت برق منطقهای، ۲۸۴ چراغ در مسیر نصب و به بهرهبرداری رسید تا رانندگان در این بخشها دید کافی داشته باشند.
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان تصریح کرد: همزمان علائم افقی و عمودی در سطح جاده نصب شد و این موضوع سبب شد کریدور مورد نظر در سطح ملی شناخته شود. همچنین با پیگیریهای انجامشده، سرعت مجاز در این محور از ۱۱۰ به ۹۰ کیلومتر کاهش یافت و دوربینهای کنترل سرعت میانگین نیز در مسیر جانمایی شد.
وی خاطرنشان کرد: اجرای این اقدامات تأثیر چشمگیری بر کاهش حوادث داشته و خوشبختانه در مدت اخیر هیچ تلفاتی در این محدوده گزارش نشده است.
عمیدی بیان کرد: برای تکمیل طرح، قرارداد فنسکشی ۲۶ کیلومتری در دستور کار قرار گرفت که تاکنون ۱۳ کیلومتر آن اجرا شده است و مابقی نیز در حال انجام است.
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با اشاره به منابع اختصاص یافته توضیح داد: برای اجرای این پروژه اعتباری نزدیک به یک صد میلیارد تومان هزینه شد که از محل اعتبارات سازمان راهداری تأمین گردید و در سطح استان اقدامی بینظیر محسوب میشود.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد: تمامی تلاش همکاران در حوزه وزارت راه بر این است که با اجرای کامل پروژه، شرایطی پایدار برای حفظ گونههای ارزشمند منطقه فراهم شود.
نظر شما