معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی در نامه‌ای خطاب به استاندار خراسان رضوی دستور توقف عملیات اجرایی کمربند جنوبی مشهد را صادر کرد.

دستور توقف عملیات اجرایی کمربند جنوبی مشهد از طرف وزارت راه و شهرسازی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به گزارش قدس آنلاین، فرزانه صادق مالواجرد معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی در نامه‌ای خطاب به استاندار خراسان رضوی دستور توقف عملیات اجرایی کمربند جنوبی مشهد را صادر کرد.

متن این نامه بدین شرح است:

«بسمه تعالی

جناب آقای معتمدیان

استاندار محترم خراسان رضوی

با سلام و احترام

بنا بر اطلاعات واصله در خصوص ادامه عملیات اجرایی احداث بزرگراه جنوبی شهر مشهد و با عنایت به تأکیدات مقام معظم رهبری پیرامون اهمیت اکولوژیکی ارتفاعات جنوبی این شهر به‌عنوان مرکز تنفس شهر و لزوم ممانعت از ترویج پدیده کوه‌خواری و هرگونه ساخت‌وساز و توسعه کالبدی در این بخش از شهر، همچنین متعاقب حواشی متعدد و قابل تأمل از جمله تردید در صحت و سقم مطالعات ترافیکی پروژه، مغایرت‌های طرح تفصیلی حوزه جنوب غرب با برخی از اسناد فرادست، ملاحظات متکثر زیست محیطی نظیر تخریب و دست اندازی به مناطق حفاظت شده کوهستانی، مداخله حداکثری در توپوگرافی منطقه، شائبه بروز زمین خواری در اراضی حاشیه بزرگراه مذکور و مضافا اعتراض سازمان‌های مردم‌نهاد، مراجع دانشگاهی و صاحب‌نظران حوزه شهرسازی و دغدغه‌های دادستانی محترم کل کشور پیرامون پیگیری و نظارت بر حقوق عامه در این پروژه، خواهشمند است به جهت ضرورت بررسی مجدد و دقیق‌تر جوانب موضوع و پیشگیری از هر گونه پیامدهای احتمالی محتمل، دستور فرمایید در اسرع وقت عملیات اجرایی پروژه فوق متوقف و موضوع در کمیسیون ماده ۵ آن استان و شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مطرح و کلیه جوانب آن بررسی و نتیجه‌گیری گردد.

فرزانه صادق مالواجرد»

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۲۵
    0 0
    متاسفم این پروژه هم مانند بسیاری از پروژه های دیگر پس از صرف میلیاردها تومان هزینه و فقط وقتیکه مقداری از آن باقیمانده بود متوقف و باعث هدر رفت هزینه های انجام شده گردید. اگر چنین بود چرا از اول پروژه شروع شد و حالا ما که میدانیم استفاده از رانت طرف مقابل اصل ماجراست ، خب بیایید زمینهای دو طرف جاده را اجازه ساخت و حتی مالکینشان را حذف کنید ولی اینطوری مایه ی آبروریزی نشوید به خدا یه روزی هر جایی باشد باید جواب دهید .هزینه سوختها ، اتلاف وقتها و ...... ناشی از عدم تکمیل پروژه را چه کسی جوابگو است ؟ الان آنهمه هزینه بیش از ۹۰٪ پروژه از کجا تامین و چه حاصلی دارد ؟ من به سهم خودم ( اگر سهمیه داشته باشم ) در این مورد در پیشگاه الهی از حقم نمی‌گذرم ، چون بقیه همه را عهد کرده ام گذشته ام .