سردار تیمور حسینی؛ جانشین پلیس راهور گفت: در ۱۰ سال گذشته حتی به اندازه یک درصد هم شاهد افزایش کیفیت خودروهای تولید داخل در راستای ایمنی و ارتقای ایمنی نبوده‌ایم.

پراید" و "پژو ۴۰۵" همچنان در صدر تصادفات فوتی/ هنوز خودرو پرخطر تولید می کنیم
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

وی با بیان اینکه همچنان "پراید" و "پژو ۴۰۵" علیرغم اینکه خط تولیدشان متوقف شده است، در صدر تصادفات فوتی هستند، تصریح کرد: به جز پژو ۲۰۶ و ۲۰۷، بن‌سازه (پلتفرم) تمام خودروها یکی است یعنی ما همچنان شاهد تولید خودروهایی با بن‌سازه پراید و پژو ۴۰۵ هستیم!

به گفته جانشین پلیس راهور، به ظاهر تولید یک خودرو متوقف می‌شود اما با همان بن‌سازه، خودروهای دیگری تولید می‌شود که فقط در ظاهر با هم متفاوت هستند و از نظر ایمنی هیچ تفاوتی با خودرویی که تولیدش متوقف شده، ندارد.

سردار حسینی تاکید کرد: خودرو می‌تواند به‌گونه‌ای طراحی شود که قادر به پیشگیری از تصادف باشد و در صورت تصادف بتواند جان سرنشینان خود را حفظ کند؛ بر اساس آمار اعلام شده در سال ۱۴۰۱ متاسفانه  ۱۹ هزار و ۴۹۱ نفر از هموطنان جان خودشان را در سوانح رانندگی از دست دادند که نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است.

بنا به گفته فرماندهان پلیس، خستگی و خواب آلودگی از مهم‌ترین دلایل تصادفات منجر به فوت در ایران است چراکه بیشتر جاده‌ها طولانی است و فرد درگیر خستگی و خواب آلودگی حین رانندگی می‌شود؛ در اینجا خودروهای ایمن می‌تواند جان راننده را در صورت بروز تصادف حفظ کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha