یک روانشناس و پژوهشگر حوزه تعلیم و تربیت ضمن انتقاد از محتوای آموزشی در مدارس، آن را متناسب با زندگی روزمره در نیازهای جامعه ندانست.

محتوای کتاب های درسی دردِ نسل امروز را دوا نمی‌کند
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به گزارش قدس آنلاین، حجتی نسب، روانشناس و پژوهشگر حوزه تعلیم و تربیت در گفت‌وگویی؛ با اشاره به مشکلات و گپ‌هایی که در رسانه و نهادها وجود دارد و موجب انتقال نشدن صحیح فرهنگ بین نسل‌ها بوده است، اظهار کرد: در بحث ساختاری و فرهنگی دچار مشکل شده‌ایم. تعامل با فرهنگ بیگانه منجربه انتقالِ اشتباه یکسری مسائل از طریق رسانه و فضای مجازی به مردم بوده است؛ از طرفی نهادها نتوانستند الگوی مناسب فرهنگی را به نسل جوان منتقل کنند و دچار مشکل و کوتاهی هستیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم دهه نودی‌ها پیرو نسل‌های قبلی نباشند و انتقال فرهنگ را از طریق نهادهای آموزشی برای آن‌ها داشته باشیم، ادامه داد: محتوای آموزشی در مدارس با زندگی روزمره هماهنگ نیست. این محتواها تناسبی با شرایط اجتماعی کنونی ندارد و انتظار بیشتری از آموزش و پرورش نمی‌رود. هنوز نتوانسته‌ایم محتوای مناسب برای درست زندگی کردن را به دانش آموزان آموزش دهیم و حتی فرهنگ نه گفتن به فرزندان منتقل نشده است.

حجتی‌ نسب افزود: رهبری نیز فرمودند تحول باید در محتوای کتب ایجاد شود. دبیران و معلمان نیز فرصت کافی ندارند چراکه چارچوب قبلی برای آن‌ها مشخص شده است.

او تاکید کرد: دانش آموزان صرفا درپی ارتقای علمی برای شرکت در کنکور هستند ولی تا زمانی که محتوای آموزشی متحول نشود، همچنان با بحث آموزش مشکل خواهیم داشت چراکه دست به متناسب سازی نزده‌ایم.

منبع: آنا

برچسب‌ها

حرم مطهر رضوی

کاظمین

کربلا

مسجدالنبی

مسجدالحرام

حرم حضرت معصومه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha