مدیرکل تبلیغ تخصصی معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به برگزاری جشنواره ملی «جنات» اظهار کرد: این جشنواره با مشارکت ۹ نهاد عالی حوزوی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان تا ۲۰ اسفند فرصت دارند آثار خود را به جشنواره ارسال کنند.

جشنواره ملی «جنات» با مشارکت ۹ نهاد عالی حوزوی برگزار می‌شود/فرصت ارسال آثار تا ۲۰ اسفند
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم(تبلیغ نیوز)، پیرو تاکید مقام معظم رهبری در ارتقاء جایگاه تبلیغ و تشکیل کانون حوزوی برای تبلیغ و انجام ماموریت‌های سه‌گانه در این زمینه، شورای هماهنگی نهادهای عالی حوزوی با هدف ارتقاء جایگاه تبلیغ دینی از طریق استخراج و تدوین الگوی قابل توسعه میدانی و بررسی علمی این الگوهای مستخرج از فعالیت‌های تبلیغی، اقدام به برگزاری جشنواره ملی «جنات» کرده است.

در راستای بررسی ابعاد این جشنواره ملی گفت‌وگویی با «اباذر جعفری» دبیر جشنواره نوآوری های تبلیغی «جنات» داشته‌ایم که در ادامه حاصل آن را می‌خوانید:
اباذر جعفری با بیان اینکه جشنواره ملی جنات در واقع یک نوآوری تبلیغی است که با تصویب شورای هماهنگی نهادهای عالی حوزوی و ۹ نهاد عالی حوزوی برگزار می‌شود، افزود: اجرای این جشنواره نیز بر عهده دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بوده و در واقع جشنواره در تلاش است تا الگوها و مدل‌های موفق و موثر تبلیغی را بهره‌برداری و استفاده از تجارب تبلیغی مبلغان در سراسر کشور را ارایه کند.

دبیر جشنواره نوآوری‌های تبلیغی جنات با اشاره به اینکه برای اولین بار است که در سطح کشور چنین جشنواره‌ای برگزار می‌شود، ادامه داد: دوره اول جشنواره ویژه طلاب و مبلغان دینی است و انشاء الله در دوره های آتی بخشی نیز برای سایر فعالان فرهنگی در نظر گرفته خواهد شد. ؛ تلاش ما این است تا بتوانیم فعالیت‌های نوآورانه در عرصه تبلیغ را ارایه کنیم و علاوه بر رویکردهای سنتی تبلیغ یا همان «منبر» بتوانیم قالب ها و نوآوری های جدید داشته باشیم؛ در حال حاضر با توجه به آنچه که اشاره شد محورهای مختلف نظیر تبلیغات تخصصی، تبلیغات اجتماعی، تبلیغات فناورانه، تبلیغات سنتی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به ویژگی‌های آثاری که به جشنواره جنات ارسال می‌شوند، گفت: ما سه مولفه را به عنوان ویژگی برای پذیرش اثر لحاظ کرده‌ایم؛ نخست آنکه فعالیت باشد و جنبه عملیاتی پیدا کرده باشد، ایده صرف نباشد، خلاقیت و امتیاز نسبت به کارهای مشابه و جاری داشته باشد؛ و سوم اینکه متمرکز بر فعالیت چهره به چهره باشد و البته می‌تواند بخش مجازی هم داشته باشد.

جعفری در مورد محورهای اولین جشنواره نوآوری‌های تبلیغی جنات افزود: «تبلیغ عمومی و سنتی»، «تبلیغ تخصصی»، «تبلیغ اجتماعی»، «خانواده، زیست عفیفانه و هویت نوجوان و جوان» به عنوان محورهای این جشنواره اعلام شده‌اند که بر این اساس محور تبلیغ عمومی و سنتی به عرصه‌هایی نظیر تبلیغ عمومی و سنتی در مساجد، منازل، هیئات و قالب‌های متنوع؛ محور تبلیغ تخصصی بر اساس موضوع، مخاطب، محیط یا مساله تخصصی؛ محور تبلیغ اجتماعی در عرصه جریان‌سازی اجتماعی، مدیریت فرهنگی، مسجدداری، مدرسه‌داری، محله‌داری، جریان‌سازی فرهنگی؛ محور خانواده، زیست عفیفانه و هویت نوجوان و جوان نیز علاوه بر عموم فعالیت‌های تبلیغی، بخش ویژه جشنواره نیز تلقی می شود.
دبیر جشنواره نوآوری‌های تبلیغی جنات تصریح کرد: برای ارزیابی آثار تقریبا ۲۱ شاخص مورد توجه قرار گرفته است و علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۰ اسفند سال جاری آثار خود را به دبیرخانه و از طریق این لینک ارایه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha