نماز جمعه مکان و منبر رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) است. و خطیب نماز جمعه در لباس پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) وظیفه هدایت جامعه را به عهده دارد. لذا به عنوان مثال؛منبر پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) نباید مکان تبلیغ و ترویج افکار نئولیبرالیستی اقتصاد سرمایه داری صهیونی باشد.
دشمن با تمام قوا به جنگ اقتصادی و رسانه ای و فرهنگ بی حیایی و بی عفتی آمده است. بیش از ۳۶۰ رسانه علیه نظام جمهوری اسلامی تبلیغ می کنند. خودشان اعتراف می کنند که امروزه با تورم و افت ارزش پول ملی و گران کردن ارز خارجی و ترویج بی حجابی برای براندازی نظام بسیج شده اند. کم دشمن نداریم و کم امکانات در اختیار ندارند که سخنگاه نماز جمعه هم در خدمت بیگانگان برای براندازی قرار گیرد! غرب زدگان نفوذی در بدنه دستگاه قوه مجریه و مقننه در این چهارو نیم دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی با مجموعه اقدامات عامدانه با نیابت از طرف دشمن(چه آگاهانه و چه ناآگاهانه!) با افت مستمر ارزش پول ملی به جنگ با نظام و انقلاب اسلامی آمده اند. وارث مغرقین در استخر فرح پهلوی و موج سوارخوشگذران مترفِ دریاچه لتیان در روز عاشورا، یعنی "عبدالناصرهمتی" با کمک رئیس بانک مرکزی "فرزین" تنها در یک دوره دو ساله ۵۰ درصد ارزش پول ملی را کاهش داده و در سال ۱۴۰۳ با بهانه حذف فاصله بین ارز نیمایی و بازار آزاد نصف قدرت خرید مردم نجیب کشور را به نفع مترفین سکولار غارت کرد. به عبارت دیگر در یک مقطع چند ماهه حدود ۱۰۰۰همت به جیب دلالان زالو صفت ریخت و حدود ۳۱۰۰ هزار همت دارایی و قدرت خرید مردم را نابود کرد.
از روی جهل یا علم، از روی سهو یا عمد، هر دو نشان از بی عقلی و بی خردی است که اکنون سکان این بی خردی در دست فردی قرار دارد که خودش اعتراف کرده که کارشناس نیست. بنا به قول اساتید اقتصادی دلسوز «مشکل اول اقتصاد ما، تفکر اقتصادی نیست، ضعف عقل است. سیاستگذار عاقل، در شرایط جنگی، با رها کردن قیمتها، به زعم خود دنبال دروغ وتوهّمی بنام "حذف رانت" نیست. چون با این کار، خود را از ابزار نظارتی خلع سلاح میکند، عرصه را دو دستی تقدیم دشمن و رانتخواران (ستون پنجم) میکند و پشتوانه مردمی را از دست میدهد». چیزی که آقای ابوترابی فرد به نام "کوچک کردن دولت"،" رفع کسری بودجه، که عامل تورم است!"،" حکمرانی خوب" ،"و امثالم در بوق و کرنا دمیده است. و تاسف بارتر این است که این شعارهای به ظاهر زیبا از سخنگاه مقدس نماز جمعه پخش می شود.که بعضاً بنا به ملاحظاتی و مشروط، کلمه حق هستند. نه کلاً. ولی قطعاً اراده باطل پشت این حرفهاست. زیرا افت ارزش پول و افزایش نرخ ارز اندازه دولت را و کسری بودجه دولت را افزایش می دهد. و افزایش مخارج تبعی انجام وظایف روزافزون حاکمیتی که امر واجب و امنیتی مورد قبول عقلای اقتصاد است.
و باز بنا به قول یکی از اساتید اقتصاد دلسوز«وقتی تاریخ را میخوانیم به تصمیماتی بر میخوریم که، اشتباه بودن آنها کاملا عیان است. در زمان حال،همه میگویند دشمن از محور نظامی نمی تواند به ما ضربه بزند و در حال انجام این کار از محور اقتصادی و با هدف ایجاد تشنج داخلی، است و در عین حال مدیریت این محور اساسی و استراتژیک جنگ را به تیمی مرکب از نادانان، خائنین، جاسوسان،منفعت طلبان و متوهمان عاشق تکرار تجربه های شکسته خورده سپرده ایم. در پیشگاه خداوند و تاریخ، چه کسانی مقصر خواهند بود ؟»
وانگهی قران کریم می فرماید «و لا تَقفُ ما لیسَ لَکَ بِهِ علم»!. به چیزی که علم و آگاهی نداری ادعا نکن!. مردم انتظار دارند که نماز جمعه حامی مستضعفین باشد و نه حامی مترفین و مرفهین بی درد. حال با استناد به برخی از سخنان آقای ابوترابی فرد در خطبه های نماز جمعه توجه مسئولین امور مساجد و نمازهای جمعه دفتر مقام معظم رهبری و خوانندگان محترم را به تفکر و خط فکری انحرافی ایشان جلب می نمایم. این نقد اجمالی در حالی نوشته می شود که در سال ۱۴۰۳ رسماً برای ایشان ۱۵ صفحه نقد نظریاتش رابرای دفترشان ارسال کردم و قبل از آن با دعوت در جلسه ای با حضور چند نفر از اساتید آمادگی خود را برای مناظره به ایشان اعلام کردم ولی متاسفانه هیچ گونه واکنشی که نشان از صداقت ایشان برای وصول به حقیقت باشد مشاهده نشد.
الف- مسئله ارز:
ایشان در خطبه دوم نماز جمعه ۹شهریور ۱۴۰۳ تحت تاثیر و تقلید کورکورانه شعار بانک جهانی صهیونی می گوید: « تصمیم درستی که شهید خدمت آیت الله رئیسی در حذف ترجیحی اتخاذ کرد پرهزینه اما بسیار سازنده بود؛ این تصمیمات نیاز امروز و فرداست.». «حذف ارز ترجیحی به نفع مردم است. باید قدر این اقدامات اقتصادی را بدانیم.»
همینطور درخطبه نماز جمعه۱۷ شهریور ۱۴۰۲ می گوید:« بسیاری از سیاستهای اقتصادی که ظاهری جذاب و دلپذیر دارند در میان مدت و بلندمدت پیامدهای ناگوار برای مردم و کشور دارند و باید مراقب آنها بود. در مقابل سیاستهای اقتصادی که ظاهری خوشآیند ندارند عموماً در میانمدت و بلندمدت دستاوردهای مطلوب و دلپذیر دارند و موجب افزایش سطح رفاه عمومی میگردند. تصمیم دولت در حذف ارز ترجیحی از این گونه تصمیمات مهم و سازنده بود.».
«هرچند این اقدام شجاعانه، عقلانی و علمی، ظاهری فریبنده و خوشآیند نداشت و در کوتاه مدت موجب افزایش قیمت کالاها و خدمات شد ولی در میان مدت دستاوردهای مطلوبی برای کشور خواهد داشت و باید قدر بدانیم. با حذف رانت تخصیص ارز ترجیحی یکی از عوامل کلیدی گسترش فساد از بین رفت.»
باز ایشان در خطبه دوم نماز جمعه ۱۸آبان ۱۴۰۳می گوید:« مدیران اقتصادی کشور و وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی راه را برای این تحول هموار کنید. تغییر متناوب و سریع قوانین و بخشنامه ها از علل محوری ناکارامدی حکمرانی اقتصادی است که ما گرفتار آن هستیم. ما باید زمینه مناسب برای جذب سرمایه خارجی را فراهم کنیم اما سرمایه گذار خارجی را به محو ورود جریمه می کنیم. خرید ارز وارداتی آن با قیمت پایین تر با سیاست جذب سرمایه گذار خارجی هماهنگ نیست.»
ملاحظه می فرمایید دقیقاً خطیب نماز جمعه مبلغ گرانی ارز دلار آمریکا و افت ارزش پول ملی است.و طبل ایشان همنواز با طبل اقتصاد دانان نفوذی غرب زده به صدا درآمده و می کوبد.! حال مقایسه کنید با نظر امام خامنه ای( حفظه الله تعالی) که در تاریخ ۱۸ اسفند در دیدار رمضانی با مسئولین کشور فرمودند«در مسائل اقتصادی یکی از اساسیترین کارها اصلاح نظام ارزی کشور و تقویت پول ملی است» بنده هم مستقیماً در نماز جمعه ۱۸ آبان دانشگاه تهران استماع می کردم، با قریب به این مضمون می گوید:« آقایان دولتمردان و مسئولین! برای جلب سرمایه گذار خارجی، برای انتقال و وارد کردن سرمایه به کشورباید بتواند ارز خود را با قیمت و نرخ خوبی به ریال تبدیل کند».یعنی اولاً باید ارز را گران کنید.ثانیاً نامبرده از سرمایه گذاری فقط گدایی از سرمایه گذاری خارجی را می فهمد.
ب- سرمایه گذاری خارجی
حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) در دیدار نوروزی با اقشار مختلف مردم تهران و جمعی از مسئولین در حسینیه امام خمینی (ره)فرمودند: «تا میگوییم سرمایهگذاری، ذهن بعضیها به سمت سرمایه گذاری خارجیها میرود؛ نه؛ سرمایهگذاری مردم خودمان است ». این همه حجم نقدینگی که دادِ کارشناسان و مسئولین را درآورده است و در فعالیت های غیرمولّد، بخصوص به لطف دولتمردان افساد طلب برجامی هرز می رود را واگذاشته دنبال سرمایه گذاری غربی ها، بویژه آمریکای تا گردن فرورفته در قرض و استقراض می گردند!.اینها اگر بضاعتی برای حل مشکل داشتند مشکل کسری و بدهی هزارات تریلیون دلاری خود را حل می کردند."گَر اگر طبیب بودی سرِخود دوا نمودی".
جناب خطیب نماز جمعه در خطبه دوم نماز جمعه ۱۸آبان ۱۴۰۳می گوید:« برای رشد اقتصادی ۸ درصدی، باید حداقل یک تریلیون یورو ارز خارجی وارد کشور کنیم! .اگر ما میخواهیم در طول برنامه پنجساله هفتم به رشد اقتصادی هشت درصد برسیم، باید حداقل یک تریلیون یورو ارز خارجی وارد کشور کنیم.! این نیازمند برنامهریزی و انتخاب شرکای اقتصادی است. اگر می خواهیم به رشد اقتصادی ۸ درصد دست یابیم باید معادل یک تریلیون یورو در عرض ۵ سال برنامه وارد کشور شود. موتور توسعه اقتصادی کشور تامین مالی و نیروی انسانی است... سرمایه گذاری مستقیم خارجی یکی از عوامل کلیدی برای حضور تدریجی اقتصاد ملی در عرصه اقتصاد بین الملل است. باید از همه ظرفیت برای تحقق این مهم استفاده کنیم... باید راه را برای ارتقای سطح سرمایه گذاری در بخش تولید هموار کرد. از عوامل مهم و موثر در جذب سرمایه گذار خارجی اصلاح ساختار اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار و پرهیز از مداخلات غیر ضرور در اقتصاد بازار است.» لابد منظور نامبرده از مداخلات غیر ضرور تثبیت نرخ ارزی است که شهید رئیسی دنبال می کرد و امثال رانتخواران ولاشخوران غرب زدهبه کمک رئیس مجلس قالیباف مانع دخالت دولت در حفظ دارایی و قدرت خرید مردم شدند؟! ولی صدبار تاسف که ابوترابی فرد چشمش را بر "مداخله ضد امنیتی و خائنانه عبدالناصر همتی و فرزین در بازار ارز و رساندن نرخ دلاراز ۴۳ هزارتومان به ۹۵ هزار تومان و "غارت توان خرید مردم" بسته است.!
در مقابل با شناخت نظرات امام خامنه ای(حفظه الله تعالی) در دیدار رمضانی مسئولان نظام، در تاریخ۱۸ اسفند ۱۴۰۳که فرمودند:« یکی از موضوعات مهم مربوط به اقتصاد، اصلاح نظام ارزی کشور است، در درجه اول تقویت پول ملی است.» دقیقاً به خط انحرافی قکری ابوترابی فرد پی می بریم.
در حالی که حجم پولشویی قاچاق به حدود ۳۰ درصد رسیده و بیش از ۸۰ درصد منابع پولی توسط بانکها به بخش غیر مولّد تزریق می شود و در سه مقطع سال ۱۴۰۳ در دولت نالایق چهاردهم نرخ رشد اقتصاد کشور از ۴.۵ درصدبه کمتر۱.۶ درصد رسیده و دولت "نفاق ملی" رسماً با دعوت مردم به تبدیل پول به طلا و با حراج سکه تیرخلاص را برارزش پول ملی زد. خطیب نماز جمعه بدون علم و بدون توجه به روند عامدانه دولت درسقوط ریال وغافل ازسراشیبی ارزش پول ملی و بی ثباتی، و تورم افسار گسیخته همچنان درخواب غفلت و رویای شعارهای دروغ اقتصاد سرمایه داری با غرب زدگان نفوذی در دولت هماهنگ و هم آهنگ است. و مانند رئیس جمهور نهج البلاغه خوان در خطبه های ۱۴ اسفند نهج البلاغه می خواند و از بیان "امیرِ بیان"(سلام الله علیه) سوء استفاده می کند:
ج- حجم دولت ونظام سازوکار قیمت ها
ایشان در خطبه دوم نماز جمعه ۱۴فروردین ۱۴۰۴می گوید:« در میان نهادهای نه گانه ای که علی ( علیه الاف التحیه و الثناء) به آنان پرداخته اند دو نهاد مهم اقتصادی مطرح شده است. اول خراج مالیاتی که دولت اسلامی از فعالان اقتصادی و کشاورزانی که طرف قرارداد دولت بوده و روی زمین ها دولتی فعالیت دارند دریافت می کنند. برخی خراج را شامل تمامی درآمد دولت دانسته اند. دوم بازرگانان و صنعت گران هستند. در ادامه امیرالمومنین می فرمایند مالک که آگاه باش خراج و درآمدها مالیاتی درآمدهای پایدار مالیاتی و شبه مالیاتی دولت، رمز اقتدار و ارتقای قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح است... امام علی می فرماید که مالک دغدغه تو وصول و دریافت مالیات نباشد دغدغه تو اصلاح حال فعالان اقتصادی و پرداخت کنندگان مالیات باشد.(- که این برداشت دغدغه مند نبودن در اخذ مالیات خلاف فحوای بیان امیرالمومنین است. زیرا اگر مالیات برای امرضروری عماره البلاد درحاکمیت مقتدر و حاکم صالحی چون مالک اشتر سلام الله علیه باشد، ذکر اهمیت اخذ مالیات(-البته مالیات عادلانه و اخذ عادلانه) اتفاقاً مورد دغدغه است.
ابوترابی فرد در ادامه می گوید: «موضوع بودجه ریزی و درآمدها پایدار باید مورد بحث و بررسی دقیق قرار گیرد. در این نگاه باید نظر معطوف به تجار و بازرگانان و کارآفرینان و پرداخت کنندگان مالیات و عوارض باشد. دغدغه های آنان باید شناسایی شود. مشکلات فراروی تولید باید مورد بحث قرار گیرد. با رفع مشکلات فراروی تولید حال فعالان اقتصادی بهتر و ظرفیت ها تولید ارتقا می یابد. این دغدغه را بارها سکان دارانقلاب اسلامی تاکید داشتند.»
وی می افزاید: «دوم سامان دادن وضع خراج و مالیات و عوارض مورد تاکید امیرالمؤمنین بود. چگونگی وصول و هزینه آن مهم است. این یعنی اصلاح ساختار بودجه ریزی واصلاح نظام مالیاتی کشور. سپس امام علی (ع) می فرمایند مالک، استانداران و مدیران اجرایی ارشد دولت، بدانید که اگر به دغدغه های مودیان مالیات توجه شد و مشکلات فرا روی تولید اصلاح شد و مالیات دقیق و عادلانه و با رعایت حقوق مردم وصول شد و هزینه ها درست انجام شد، حال مودیان مالیات و عوارض و درآمدها پایدار بهبود می یابد. حال درآمد وهزینه اصلاح می شود. سپس حال سایر نهادها جامعه اصلاح می شود.»
خطیب محترم خود غافل است که سخن موکّد عصاره خلقت مولانا امیرالمومنین (علیه آلاف التحیه و الثناء) درباره اهمیت مالیات وعماره البلاد(عمرانی کشور) با شعارهای کوچک سازی دولت و خلع ید از دولت جناب خطیب نماز جمعه متضاد است. زیرا برجسته بودن نظام مالیاتی اولاً یعنی یک دولت (صالحِ)مقتدر متکی بر منابع فعال وسکوهای مولّد کسب درآمد و ارزش فزای درون زا و منابع خود اتکای داخلی فعال و این اقتدار با کوچک بودن لااقل یکی نیست و بلکه در تضاد است.
ثانیاً عمارت بلاد نیز یعنی یک دولت مقتدر ذوالیَد و ذوالاَیدی در تقویت تولید، در زیر ساختها، تنظیم بازار و نظارت و مدیریت و کنترل اقتصاد است که این اقتدار با مخارج وهزینه های ناچیزبدست نمی آید.
ثالثاً این یعنی: اتکا به منابع درون زای سرمایه گذاری در صنعت و تجارت و کشاورزی و نه اتکا به سرمایه گذاری خارجی که ابوترابی فرد فتوا می دهند.!!!! پس جناب خطیب نماز جمعه:!« ولاتقف مالیس لک به علم.!»
رابعاً چرا به مصداق " یومن ببعضٍ ویکفر ببعضٍ" این بخش بیان امیرالمومنین (علیه آلاف التحیه و الثناء) را با چشم سر و دل ندیدی که در حُکمِ حکومتی وجود مبارکش خطاب به مالک اشتر نخعی( رضوان الله تعالی علیه) فرمودند: «وَ لْیَکُنِ الْبَیعُ بَیْعاً سَمْحاً بِمَوازینِ عَدْل وَ اَسْعار لا تُجْحِفُ بِالْفَریقَیْنِ مِنَ الْبایِعِ وَ الْمُبْتاعِ فَمَنْ قارَفَ حُکْرَةً بَعْدَ نَهْیِکَ اِیّاهُ فَنَکِّلْ بِه وَ عاقِبْهُ فی غَیْرِ اِسْراف؛»-« باید معاملات با شرایط آسان صورت گیرد; با موازین عدل و نرخ هایی که نه به فروشنده زیان برساند و نه به خریدار! و هرگاه کسی پس از نهی تو از احتکار، به چنین کاری دست بزند، او را کیفر کن! و در مجازاتش بکوش، ولی زیاده روی نکن... با این همه بدان که بسیاری از ایشان را روشی ناشایسته است و حریص اند و بخیل. احتکار می کنند و به میل خود برای کالای خود بها می گذارند، با این کار به مردم زیان می رسانند و برای والیان هم مایه ننگ و عیب هستند. پس از احتکار منع کن که رسول الله (صلی الله علیه و آله) از آن منع کرده است و باید خرید و فروش به آسانی صورت گیرد و بر موازین عدل، به گونه ای که در بها، نه فروشنده زیان بیند و نه بر خریدار اجحاف شود. پس از آنکه احتکار را ممنوع داشتی، اگر کسی باز هم دست به احتکار کالا زد، کیفرش ده و عقوبتش کن تا سبب عبرت دیگران گردد ولی کار به اسراف نکشد.»
شما خطیب نماز جمعه! بر خلاف دستور امیر المومنین عملاً در نماز جمعه دولت را دعوت می کنید که در قیمت ها به نفع دلالان دستکاری کند.! وبه نفع محتکرین قدرت خرید مردم را غارت کنند.!شما با کدام ادله شرعی و عقلی و"میزان" دستور تغییر ارزش پول ملی را می دهید؟ این همه درس حوزوی و قرآن خوانده ای، کو بهره ات؟چگونه برخلاف دستور صریح قرآن که در سوره مبارکه هود آیه شریفه ۸۵ آمده که می فرماید:« وَیَا قَوْمِ أَوْفُوا الْمِکْیَالَ وَالْمِیزَانَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا تَبْخَسُوا النَّاسَ أَشْیَاءَهُمْ وَلَا تَعْثَوْا فِی الْأَرْضِ مُفْسِدِینَ (و ای قوم من، پیمانه و ترازو را عادلانه [و منصفانه] کامل و تمام بدهید، و اجناس مردم را [هنگام خریدن] کم شمارتر و کم ارزش تر [از آنچه که هست] به حساب نیاورید و در زمین تبهکارانه فتنه و آشوب برپا نکنید.) توصیه به کاهش ارزش پول ملی و افزایش نرخ ارز می دهی و شریک مفسدین فی الارض می شوی؟آیا نمی دانی این عمل یعنی "دستکاری در میزان" افساد در زمین است و عامل دستکاری درارزش پول مفسد فی الارض است.؟
سئوال: چرا در قرآن کم فروشی نهی شده ولی ازگران فروشی صحبتی نشده است؟ ( وَیْلٌ لِلْمُطَفِّفِینَ ٱلَّذِینَ إِذَا ٱکۡتَالُواْ عَلَی ٱلنَّاسِ یَسۡتَوۡفُونَ ۲وَإِذَا کَالُوهُمۡ أَو وَّزَنُوهُمۡ یُخۡسِرُونَ ۳أَلَا یَظُنُّ أُوْلَـٰٓئِکَ أَنَّهُم مَّبۡعُوثُونَ ۴ وای بر کم فروشان! آنان که چون از مردم پیمانه میگیرند ،[آن را] پر میستانند. و هنگامی که [جنسی را] برای آنان پیمانه یا وزن میکنند، کم میگذارند{ فروشنده ای که ارزان می خرد و گران می فروشد!!!})جواب این است که : گران فروشی و کم فروشی دو روی یک سکه اند:
یک پیمانه(یک کیلو) سیب را به دو برابر قیمت فروختن چه فرقی با فروختن نیم کیلو با قیمت یک برابرپایه دارد؟ جواب: هر عاقلی می فهمد که هیچ فرقی ندارد. در منطق اقتصاد "پول"، "ترازو" و "وزنه" میزان اند. آیا نمی دانید که در صدر اسلام پول "دینارِطلا" و "درهمِ نقره" ارزش ذاتی داشتند وامروزه درعصر حاضرپول ارزش اعتباری دارد؟. پس باید متوجه شوید «میزان» "با ثباتِ ارزش پول" مورد اتکا و اعتماد بود. ولی در ترازو و وزنه دستکاری می شد.امروزه ترازو و وزنه استاندارد شده و کمتروسیله تقلب درمعامله می شوند. لذا در گذشته کم فروشی وجه رایج بود و گران فروشی کمتر رواج داشت. ولی در حال حاضر به لطف غرب زدگان ذلیل و مقلّدین بی سواد اقتصاد سرمایه داری، عناصر "حامل اسفارِ"غافل و خائن، رسماً توسط دولت، وزیراقتصادش و رئیس بانک مرکزی اش و با کمک خودی هایی مثل خطیب نمازجمعه تهران به نفع مترفین وبه زیان مستضعفین با شوک درمانیِ ازنوعِ آمریکایِ صهیونیِ استکبار در"میزان" دستکاری می کند و نظام جمهوری اسلامی را از درون به سمت فروپاشی می کشانند. باید از خواب غفلت بیدار شد.
باز در خطبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۴می گوید:« لذا چه در دوران وفور درآمد ارزی و چه در دوران کاهش درآمد ارزی با تورم مواجه بوده و هستیم.» واقعاً مضحک است که خود نقیض سخن خود را که می گوید ریشه تورم کسر بودجه است، ابراز کرده است.! در غیر اینصورت باید در زمان وفور درآمد ارزی نباید تورم باشد! وقتی نرخ ارز ۱۵ هزارتومانی را ۶۵ هزار تومان رسماً تسعیر می کنید با وفور درآمد ارزی تورم را تشدید می کنید!.العاقل یکفی الاشاره، فاین تذهبون؟
باز وی در ادامه در همان خطبه بیان می کند: «سیاست های مالی و مخارج دولت نقش کلیدی در رشد پایه پولی داشته و تجربه تاریخی اقتصاد کشور این حقیقت را تایید می کند که عامل اصلی رشد نرخ تورم، رشد نقدینگی است.» که هر عاقلی می فهمدکه با جمله بالا متناقض است.
آقای خطیب نماز جمعه! هر نظام اقتصادی مبتنی در کنش و واکنش متقابل دو جبهه،کفه ونیرواست، که اقتصاد دانان در جستجوی مدینه فاضله" تراز این دو کفه ها" هستند. "عرضه- تقاضا"، "عرضه کننده-تقاضا کننده"، "تولید کننده- مصرف کننده"،"تولید –مصرف"، "قیمت – مقدار(ثمن – مثمن)"، "صادرکننده – وارد کننده"،"هزینه-درآمد"، "سود- زیان"و"ورود سرمایه-خروج سرمایه" و" تقاضای سرمایه- عرضه سرمایه" وغیره... شما با توصیه عتاب آلود خود به افزایش نرخ ارز و آنهم سپردن نرخ گذاری ارز(= نرخ گذاری ارزش پول ملی) که به بنا به فرمایش قرآن مصداق منزله"میزان" است و آبروی ملی وحیات مردم به آن وابسته است،بدست سلطه گران سودپرست بازارناترازی زیربنایی وساختاری عمیق دراقتصاد ایجاد کرده اید و شما در جُرم اینان شریک هستی. اگر بسان فخر کائنات ،عصاره خلقت امیرالمومنین امام علی (علیه آلاف التحیه و الثناء و السلام) و فرزندش امام خامنه ای زاهدانه و با دوقرص نان جو و نمک زندگی می کردید امروزه بلندگوی غرب زدگان در نماز جمعه نمی شدید تا در "میزان" دستکاری کنند. باید طعم فقر را بکشید تا درد مردم را درک کنید تا دردمند مترفین نشوید.
والسلام علی من اتبع الهدی
نظر شما