جواد رمضان نژاد یکی از مدیران باسابقه سازمان صدا و سیما و داور چهارمین جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) با بیان اینکه آثار هنری و رسانه ای تولید شده برای امام رضا(ع) بیشتر قلبی و دلی است تا کاری، افزود: باوجود همه تلاش های صورت گرفته، اما نسبت به جایگاه این امام معصوم که ویژگی های خاصی دارند و مورد توجه جهان تشیع و مسلمانان هستند و افتخار میزبانی ایشان نصیب ما شده و حضورشان برکات بیشماری برای کشور ما به دنبال داشته است، این تلاش ها اندک بوده است.
رمضان نژاد تاکید کرد: آنچه که در عرصه رسانه و هنر ما درباره امام رضا(ع) تولید شده با آن چه باید باشد فاصله معناداری دارد و ما باید تلاش کنیم تا آرام آرام این خلاءها را کمتر کنیم.
وی افزود: جدای از اینکه هنرمندان انگیزه های شخصی دارند تا در حوزه رضوی تولید اثر داشته باشند؛ نهادها و سیاستگذاران فرهنگی کشور هم مسئولیت دارند در این حوزه جهت دهی و سرمایه گذاری کنند. آستان قدس رضوی خیلی انگیزه دارد و انگیزه بخشی می کند اما اگر این انگیزه در بقیه نهادها و سازمان های کشور هم باشد وضعیت خیلی بهتر خواهد بود. وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات و همه رسانه ها از جمله سازمان صدا و سیما در این عرصه رسالت سنگینی بر دوش دارند.
داور چهارمین جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) گفت: من از دوره اول جشنواره کاملا در جریان این رویداد بزرگ هستم و مروری بر تعداد آثار و کیفیت آنها، نشان دهنده روند رو به رشد جشنواره است. به خصوص در برخی بخش ها رشد آشکاری اتفاق افتاده و در برخی بخشها هنوز جای ارتقای کیفیت وجود دارد.
نظر شما