معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ساختار برنامه درسی دوره متوسطه دوم گفت: نسل جدید نیازمند معلمانی با مهارت‌های فناوری اطلاعات، خلاقیت، نوآوری و مهارت‌های ارتباطی است.

ساختار برنامه درسی دوره متوسطه دوم و کنکور، مانع جدی تحقق برنامه تحولی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سیدمصطفی آذرکیش معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در دیدار صمیمی و تخصصی با معلمان نمونه کشوری که در تهران برگزار شد، بر خلاقیت و نوآوری در تدریس تاکید کرد و نسل جدید معلمان را سرمایه‌های انسانی با مهارت‌های بالای ارتباطی خواند و گفت: یکی از موانع تحول، وابستگی به رفتارهای گذشته است. نسل جدید نیازمند معلمانی با مهارت‌های فناوری اطلاعات، خلاقیت، نوآوری و مهارت‌های ارتباطی است.

او در ادامه ضمن اشاره به دنیای متاورس افزود: دنیای امروز با گذشته قابل قیاس نیست و آموزش و پرورش باید بتواند خود را با این تحولات سریع وفق دهد؛ چراکه تجربه دوران کرونا نشان داد، معلمان توان استفاده از آموزش ترکیبی را دارند، اما برای تداوم این مسیر، مهارت در فناوری‌های نوین برای معلمان یک ضرورت انکارناپذیر است.

آذرکیش گفت: خلاقیت و نوآوری یکی از مهم‌ترین مولفه‌هایی است که باید در فرایند یاددهی و یادگیری نهادینه شود. اما واقعیت این است که بر اساس گزارش‌ها و یافته‌ها، ساختار فعلی برنامه درسی در دوره متوسطه دوم، فشار ناشی از کنکور و استرس امتحانات نهایی بویژه در شاخه نظری، مانعی جدی بر سر راه تحقق این هدف است و همین امر موجب شده که برخی از برنامه‌های تحولی ما با چالش مواجه شوند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در پایان اظهار کرد: ما به دنبال آن هستیم که از طریق تغییرات تدریجی در محتوا و شیوه ارزشیابی، فضا را برای شکوفایی خلاقیت دانش‌آموزان ایران فراهم کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha