به گزارش قدس خراسان، علیاصغر کرباسی روز پنجشنبه افزود: حمل بار توسط بیش از ۲ هزار دستگاه خودرو سنگین که زیرپوشش ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا و فرآوردههای نفتی قرار دارند، انجام میگیرد.
وی ادامه داد: این شرکتها نیز دارای یک انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل هستند همچنین یک انجمن صنفی رانندگان نیز وجود دارد که هم اکنون نزدیک به چهار هزار نفر راننده، تحت پوشش آن فعالیت دارند.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جادهای تربتحیدریه گفت: عمده باری که از این شهرستان به سایر نقاط کشور حمل میشود شامل تولیدات معدنی، محصولات کشاورزی فصلی و البته خردهبار است و وظیفه حوزه نظارت بر فعالیتهای قانونی کامیونها از جمله داشتن بارنامه را نیز بر عهده داریم.
کرباسی با تاکید بر این که حمل بار بدون بارنامه غیرقانونی است افزود: بیتوجهی به اجرای این قانون، علاوه بر نادیده گرفتن حقوق دولت، مشکلات دیگری برای مردم و به خصوص مالک بار بهوجود میآورد که از جمله میتوان به مشکل بیمه کالا در زمان تصادف یا مفقودی بار اشاره کرد.
جابهجایی ۵۹۰ هزار مسافر در سال
وی در ادامه اظهار کرد: هماکنون ۵۹۰ هزار نفر مسافر در سال با ۳۵ دستگاه اتوبوس جابهجا میشوند که زیر پوشش چهار شرکت حمل و نقل در تربتحیدریه ساماندهی شدهاند.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جادهای تربتحیدریه افزود: همچنین سه شرکت مینیبوسرانی و ۲ شرکت مسافری سواری با کمک ۸۰ دستگاه سواری زردرنگ مسافران این خطه را به نقاط شهرهای اطراف می رسانند.
کرباسی به چالشهای پیش روی رانندگان خودروهای سنگین اشاره و تاکید کرد: در کنار بحث معیشت رانندگان و خانواده آنها که به سختی با آن مواجه هستند، موضوع تعمیر و نگهداری کامیون و اتوبوس در شرایط کنونی بسیار هزینهبر است.
وی افزود: هر چند قیمت سوخت، دولتی است و برنامهای نیز برای افزایش آن وجود ندارد؛ اما هزینه خرید لاستیک، لوازم یدکی و تعمیر بسیار زیاد است که به مهمترین چالش کنونی رانندگان تبدیل شده است.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جادهای تربتحیدریه ادامه داد: تعیین مبلغ کرایه، غالبا بر مبنای «تن کیلومتر» و قانون عرضه و تقاضا و در نهایت به صورت توافقی تعیین میشود.
نظر شما