قاسم شریفی در نخستین نشست علمی معلمان استان سمنان بیان کرد: این موزهها با مشارکت انجمنهای علمی فرهنگیان راهاندازی میشود و فرصتی برای پاسداشت دستاوردهای آموزش و پرورش استان فراهم میشود.
وی با بیان اینکه معلمان بزرگترین ظرفیت برای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش هستند، افزود: معلمان باید در اجرای سند تحول بنیادین نقش فعالتری داشته باشند و انجمنهای علمی میتوانند بستری برای تبادل تجربیات و ارتقای روشهای آموزشی باشند.
آغاز اصلاح ساختار انجمنهای علمی معلمان
مدیرکل آموزش و پرورش سمنان ادامه داد: ساختار اداری انجمنهای علمی معلمان از امروز اصلاح میشود و فعالیت انجمنهای علمی مقاطع ابتدایی و متوسطه زیر نظر معاونتهای مربوطه است.
وی تاکید کرد: جذب معلمان جوان با سابقه کمتر از ۱۰ سال در این انجمنها در دستور کار قرار دارد تا ایدههای نو به پویایی این تشکلها کمک کند.
وی از تشکیل کمیسیون راهبری امور انجمنهای علمی و آموزشی معلمان استان برای نخستین بار خبر داد و گفت: این کمیسیون با حضور معاونان آموزشی، روسای ادارات مرتبط، نمایندگان دانشگاه فرهنگیان و نمایندگان انجمنهای علمی معلمان تشکیل میشود تا از ظرفیت تخصصی معلمان در برنامهریزیهای آموزشی و پژوهشی استفاده شود.
تامین امکانات بدون محدودیت برای حمایت از فعالیتهای علمی
مدیرکل آموزش و پرورش سمنان افزود: در شیوهنامه سازماندهی، نقل و انتقالات و رتبهبندی معلمان، عوامل انگیزشی لحاظ و از همایشها و کنفرانسهای علمی معلمان حمایت و ارتباط با دانشگاه فرهنگیان تقویت میشود.
شریفی با تاکید بر استفاده از نظرات انجمنهای علمی در تعیین اولویتهای پژوهشی و نیازسنجی دورههای ضمن خدمت گفت: مکاتبات اداری باید با عنوان انجمنهای علمی انجام شود تا به تقویت جایگاه این نهادها کمک کند.
مدیرکل آموزش و پرورش سمنان بیان کرد: هیچ محدودیتی در تامین امکانات موردنیاز انجمنهای علمی وجود ندارد و با اختصاص فضاهای مناسب در شهرهای مختلف، امکان برگزاری نشستهای علمی برای معلمان فراهم است.
گفتنی است؛ در این نشست، مشاور اجرایی و علمی مدیرکل، سرپرست معاونت پژوهش، برنامهریزی و توسعه منابع و جمعی از مدیران و اعضای علمی معلمان استان نیز حضور داشتند.
استان سمنان بیش از ۱۳۳ هزار دانشآموز در حدود یکهزار واحد آموزشی دارد.
نظر شما