رئیس سازمان ملی تعلیم‌وتربیت کودک گفت: «تضمین کیفیت محتوا»، «حمایت از رشد همه‌جانبه کودکان» و «تحقق اهداف متعالی تعلیم‌وتربیت در دوران پیش از دبستان» مهم‌ترین هدف داوری بسته‌های تربیت و یادگیری است.

فرایند داوری بسته‌های تربیت و یادگیری کودکستان‌ها آغاز شد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

حمیدرضا شیخ‌الاسلام، معاون وزیر آموزش‌وپرورش و رئیس سازمان ملی تعلیم‌وتربیت کودک از آغاز مرحله داوری تخصصی بسته‌های یادگیری و تربیت کودکستان‌ها خبر داد و گفت: در راستای سیاست‌های کلان ارتقای کیفیت آموزش دوران کودکی، این سازمان باتکیه‌بر اصول علمی، اسناد ملی و بهره‌مندی از دیدگاه‌های متخصصان، گام مؤثری در داوری دقیق و جامع بسته‌های آموزشی برداشته است.

وی تأکید کرد: داوری بسته‌های تربیت و یادگیری، با رویکرد حفظ سلامت محتوایی، تناسب تربیتی و انسجام آموزشی، انجام می‌شود و این فرایند بر پایه آخرین یافته‌های علمی و نیازهای واقعی کودکان ایرانی طراحی شده است.

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه سازمان ملی تعلیم‌وتربیت کودک مرجع اعتباربخشی به محتواهای آموزشی کودکستان‌هاست، اظهار داشت: در این مرحله، بسته‌های ارائه‌شده توسط ناشران، بر اساس چارچوب‌های علمی مصوب، داوری شده و تنها بسته‌هایی که موفق به کسب تأیید نهایی شوند، اجازه استفاده در کودکستان‌ها خواهند داشت.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش هدف نهایی از فرایند داوری را تضمین کیفیت محتوا، حمایت از رشد همه‌جانبه کودکان و تحقق اهداف متعالی تعلیم‌وتربیت در دوران پیش از دبستان دانست و با اشاره به اهمیت محتوای آموزشی و یادگیری، خاطرنشان کرد: تأکید بر انس با قرآن و توجه به هویت ایرانی‌اسلامی، دو اصل مهم در شاخص‌های ارزیابی است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

حرم مطهر رضوی

کاظمین

کربلا

مسجدالنبی

مسجدالحرام

حرم حضرت معصومه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha