یوسف قاسمی با بیان اینکه بستههای تربیت یادگیری کودکستانها مجموعهای جامع از منابع آموزشی است که شامل کتاب های آموزشی، کتاب کار، راهنمای مربی، رسانههای آموزشی، وسایل کمک آموزشی و محتوای آموزش خانواده است گفت: این بستهها برای یک سال تربیتی - یادگیری طراحی شدهاند و با رویکرد کودک محور، بازی محور و فعالیت محور مسیر رشد و یادگیری کودکان کودکستانی را تسهیل میکنند.
وی با بیان اینکه هدف اصلی ارتقای کیفیت آموزش در کودکستانها، تقویت هویت فرهنگی ایرانی - اسلامی کودکان، انس با قرآن و پاسخگویی به نیازهای رشدی تمام ساحتی آنان است افزود: همچنین با بهره گیری از رویکردهای علمی و تربیتی در تلاشیم تجربهای معنادار و لذت بخش از یادگیری برای کودکان فراهم کنیم.
معاون سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه مخاطب این فراخوان تمامی ناشران فعال در حوزه آموزش کودک هستند که توانایی تولید بستههای آموزشی متناسب با ویژگیهای سنی، جنسیتی، رشدی و شرایط زیست بومی کودکان کودکستانی را داشته باشند ادامه داد: فراخوان در حال حاضر منتشر شده و آخرین مهلت ارسال بستهها ۲۰ مرداد ۱۴۰۴ در نظر گرفته شده است. پس از بررسی و انتخاب بستههای مناسب این منابع آموزشی در کودکستانها مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
قاسمی با بیان اینکه این تصمیم بر اساس نتایج نیاز سنجی ملی مطالعات آموزشی و تجربیات موفق حوزه تربیت کودک اتخاذ شده است عنوان کرد: به این نتیجه رسیدیم که برای تحول در نظام آموزشی کودکستانها باید از منابعی منسجم بومی با کیفیت و منطبق با مبانی ایرانی - اسلامی استفاده شود که قابلیت اجرا در محیط واقعی کودکستان را داشته باشند.
وی با بیان اینکه دبیرخانه دائمی ارزیابی محتواهای تربیت، یادگیری مسئولیت نظارت بر کیفیت انطباق محتوایی و معیارهای فنی بستهها را بر عهده دارد اظهار کرد: تمامی بستهها بر پایه اصول علمی تربیتی و زیبایی شناختی مورد ارزیابی قرار گرفته و تنها محصولات تایید شده به مراکز کودکستانی معرفی می شوند. کودکستانها موظف هستند صرفا از محتواهای تأیید شده استفاده کنند. همچنین معاونت تربیت کودک و توانمندسازی خانواده سازمان به همراه رؤسای ادارات تعلیم و تربیت کودک در ادارت کل آموزش و پرورش استان ها موظف به نظارت مستمر بر نحوه استفاده از این بستهها در کودکستانها هستند.
نظر شما