علی فرهادی، در خصوص صحبت وزیر آموزش و پرورش مبنی بر تدوین آییننامه ارتقای رتبهبندی معلمان تا اول مهر گفت: رتبه بندی معلمان به مرحله ارتقا رسیده؛ بنابر این بحث تثبیت و زمان فعالیت چهار سال در مناطق روستایی و پنج سال در مناطق دیگر برای اینکه معلم بتواند تقاضای ارتقای رتبه داشته باشد، سپری شده است؛ اکنون آییننامه جدید رتبهبندی مبتنی بر ارتقا و اصلاح آییننامه قبلی را تدوین کردهایم.
وی با بیان اینکه این موضوع در اختیار دولت قرار داده شده و در کمیسیون مدیریت و سرمایه انسانی دولت نیز مطرح شده است افزود: جلسات زیادی صرف و ایراداتی بر آن وارد شده است. کارگروهی متشکل از آموزش و پرورش، سازمان اداری استخدامی و سازمان برنامه و بودجه تشکیل شده تا ابهامات و ایرادات را رفع و سپس مجددا در اختیار دولت قرار میدهیم تا قبل از مهر نهایی شود و مبنای عمل رتبهبندی قرار گیرد.
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آییننامه جدید به محض اعلام دولت و تصویب آن در هیئت وزیران، مبنای عمل است ادامه داد: معلمانی که تازه به آموزش و پرورش وارد میشوند براساس این آییننامه حایز رتبه میشوند؛ همچنین رتبهبندی فرهنگیان دیگر که در مرحله ارتقا هستند نیز، بر این اساس خواهد بود.
فرهادی به تفاوتهای خوب ایجاد شده اشاره کرد و گفت: در آییننامه قبلی معلم برای ابتدای ورود باید مدارک ارائه میداد و رتبه میگرفت اما اکنون به محض اینکه معلم وارد و مدرک کارشناسی داشته باشد، به وی رتبه مربی آموزشیار تعلق میگیرد که برای رتبههای بالاتر در وزارت علوم هم همین طور است. کسی که مدرک دکتری دارد و به عنوان عضو هیئت علمی استخدام میشود، مراحل استخدامی را طی و استادیار میشود، در مراحل بعدی به ارتقا دست مییابد.
وی با بیان اینکه در هیئت ممیزه رتبهبندی، تمام معاونان آموزشی و پژوهشی چه در ستاد و چه در استانها، عضو هستند اظهار کرد: کارکرد و پیگیری و مسائل اجرایی آنان در مرکز نیروی انسانی انجام میشود اما هیئت ممیزه رتبهبندی یک هیئت ممیزه کاملا با رویکرد آموزش و پرورشی است که معاونان آموزشی و پرورشی در آن حضور دارند.
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در رتبهبندی دو مبحث مورد تاکید است اظهار کرد: یک بحث مدارک و دیگری بحث کیفیت است. در آییننامه تازه که تدوین شده، کیفیت مدنظر بوده و خوب دیده شده است.
نظر شما