تأخیر چند ساعته، سیستم سرمایش نامناسب، ارائه نکردن خدمات به مسافران، سرگردانی و پرداخت نشدن خسارت به آن‌ها، بخشی از گلایه‌های مسافران پروازهای هواپیمایی اطلس‌ایر و کاسپین از نجف به مشهد و بیرجند است که خستگی سفر اربعین را به تن آن‌ها ماندگار کرد.

مسافران و فراز و نشیب‌های برگشت هوایی از عراق
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

نه خسارت و نه توضیح!

یکی از مسافران این پرواز نجف به مشهد با ارسال پیامی ویدئویی به تریبون مردمی قدس خراسان و گلایه از تهویه نامناسب هواپیمایی اطلس‌ایر توضیح داد: زمان پرواز ما ساعت ۸:۱۰ صبح بود. با این حال پرواز ساعت ۱۱ انجام شد. در این مدت مسافران از هیچ خدماتی برخوردار نشدند و علاوه بر سیستم تهویه نامناسب و گرمای طاقت‌فرسا، برخورد مناسبی هم از سوی کارکنان انجام نشد.
مسافر دیگری هم ضمن نارضایتی از دریافت نکردن خدمات فرودگاهی با وجود تأخیر در پرواز نوشت: «علاوه بر پرداخت نشدن خسارت، هیچ توضیحی در مورد علت تأخیر به ما داده نشد. به خاطر شلوغی فرودگاه حتی جا برای نشستن مسافران به اندازه کافی نبود و با وجود اینکه ساعت پرواز رسیده بود؛ اما تابلو اعلانات نشان می‌داد که کانتر پرواز همچنان باز است و کارت پرواز صادر می‌شود».

ادعایی عجیب؛ هلال‌احمر به جای مسافران دیگر!

یکشنبه ۲۶ مرداد هم خبری مبنی بر جا ماندن تعدادی از مسافران پرواز نجف به بیرجند شرکت هواپیمایی کاسپین منتشر شد که در آن از برگشت کاروان هلال‌احمر این استان به جای مسافران خبر داده بود.
پیگیری‌ها برای بررسی علت اشکال در این پروازها موجب گفت‌وگوی خبرنگار ما با مدیر روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های خراسان جنوبی شد.

برگشت بدون مشکل بلیت‌دارها

ایمان صدری با توضیح اینکه یک پرواز از بیرجند به نجف و دو پرواز از نجف به بیرجند برای مسافران تدارک دیده شده بود، گفت: یکی از پروازهای بیرجند به نجف به دلیل نبود مسافر کنسل شد. با وجود این، هر دو پرواز برگشت از نجف با ظرفیت کامل مسافران به بیرجند بازگشت. تمام مسافرانی که پیش از سفر خود به عراق و در تاریخ ۸ مرداد بلیت تهیه کرده بودند و اسم آن‌ها در لیست ایرلاین ثبت شده بود، در حال حاضر به بیرجند بازگشته‌اند. به علت تقاضای بالا برای سفر با پیگیری‌های ما ایرلاین ظرفیت هواپیما را از ۱۰۰ به ۱۲۷ نفر افزایش داد وهمه کسانی که درخواست داده بودند، موفق به تهیه بلیت شدند. وی با اشاره به اینکه تیم هلال‌احمر خراسان جنوبی نسبت به مسافران دیگر اولویت داده نشده‌اند، بیان کرد: برای شرکت ایرلاین مهم است بتواند در همه مسیرها بلیت‌های خود را کامل بفروشد و ما به خاطر اینکه تضمین پرواز برگشت را از ایرلاین بگیریم، اسم ۸۰ مسافر را که اعضای تیم هلال‌احمر استان بودند، در لیست گذاشتیم. جدای از این موضوع و بدون اقدام ما، نماینده هلال‌احمر استان ۸ مرداد اقدام به خرید بلیت برگشت برای اعضای این سازمان کرده بود. اعضای هلال‌احمر مثل سایر مسافران با بلیتی که از پیش تهیه کرده بودند، سوار هواپیما شدند.

پرواز هواپیمایی کاسپین ظرفیت اضافه هم داشته است

این مقام مسئول ادامه داد: یکشنبه شب ۱۳۶ مسافر با پرواز شرکت هواپیمایی کاسپین به بیرجند بازگشتند و طبق استعلام ما از آژانس‌های هواپیمایی، تمام مسافرانی که از قبل اقدام به تهیه بلیت کرده و اسم آن‌ها در لیست ثبت شده بود، به ایران بازگشتند. حتی آن‌طور که به ما گفته شده، ظرفیت برای پذیرش دو مسافر دیگر هم در این پرواز وجود داشته است. اگر آژانسی موفق به رزرو بلیت برای مسافر نشده، تمام هزینه بلیت را برگشت داده و هیچ بلیت اضافه‌ای به مسافران فروخته نشده است.

مشکل فنی؛ علت تأخیر اطلس‌ایر

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کل کشورهم در خصوص علت تأخیر پرواز نجف به مشهد هواپیمایی اطلس‌ایر توضیحاتی به خبرنگار قدس خراسان ارائه داد.
مهدی رمضانی گفت: علت تأخیر سه ساعته این پرواز، مشکل فنی بود که به علت نداشتن امکانات و زیرساخت‌های مناسب در فرودگاه نجف، زمان برطرف شدن آن بیشتر طول کشیده است.
با وجود اصرار ما درباره اینکه ایرلاین اطلس موظف به پرداخت خسارت به مسافران بوده؛ اما هیچ اقدامی برای پرداخت این خسارت به مسافران انجام نداده است، این مقام مسئول تأکید کرد: شرایط پروازهای داخلی و خارجی متفاوت است و ضعف زیرساختی در فرودگاه نجف اجازه نداده نقص فنی زودتر برطرف شود. مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کل کشور به صورت کلی پرداخت خسارت‌ها را به عهده ایرلاین‌ها دانست؛ اما درباره این پرواز بر ضعف زیرساخت‌ها تأکید و اظهار کرد: در همین چند روز اخیر پروازهای فوق‌العاده‌ای را انجام دادیم تا بتوانیم مسافرانی که همچنان در عراق مانده‌اند، برگردانیم و تاریخ خدمات‌رسانی این پروازها تا پایان مرداد با نرخ مصوب و از طریق شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی تمدید شده است.
تلاش ما در راستای برقراری ارتباط با شرکت هواپیمایی اطلس‌ایر برای آگاهی از اینکه چرا خسارت پرواز به مسافران داده نشده است و چه برنامه‌ای برای جبران خسارت وارده به مسافران دارند، به جایی نرسید.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

حرم مطهر رضوی

کاظمین

کربلا

مسجدالنبی

مسجدالحرام

حرم حضرت معصومه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha