هوشنگ بازوند، عصر جمعه در حاشیه بازدید میدانی از پروژه راهآهن اردبیل - میانه، اظهار کرد: علاوه بر بازدیدهای میدانی در اردبیل، در تهران نیز نشستها و جلسات منظم و مستمر با پیمانکاران برگزار میشود و زمانبندی اجرای قطعات مختلف ریل و پروژه، تعیین و به تصویب میرسد.
وی افزود: نمایندگان مجلس، وزارت راه و شهرسازی، مسئولان استان و رئیسجمهور محترم نیز بر این امر اجماع کامل دارند که پروژه راهآهن اردبیل - میانه تا پایان سال جاری به بهرهبرداری برسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور تصریح کرد: مطابق برنامه زمانبندی مصوب، جزئیات اقدامات هر پیمانکار مشخص شده است و در هر بازدید، روند اجرا مورد ارزیابی و پیگیری قرار میگیرد.
علی نیکزاد نایب رئیس مجلس و نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید، بر جدیت پیمانکاران در اجرای بی وقفه و مطابق با زمانبندی پروژه و بازدید و پیگیری مدیران مربوطه تاکید کرد.
مسعود امامی یگانه استاندار اردبیل نیز گفت: راه آهن اردبیل - میانه به عنوان یکی از زیرساخت های ارتباطی استان، همواره مورد مطالبه مردم استان بوده و تکمیل و بهره برداری آن ضروری است.
عملیات اجرایی راهآهن اردبیل- میانه به طول ۱۷۵ کیلومتر از سال ۱۳۸۴ آغاز شد و هم اکنون در مرحله پایانی قرار دارد .
مشخصات این طرح ریلی که در ۱۲ قطعه در حال اجرا است، شامل ۳۵ درصد منطقه کوهستانی و سختگذر، ۴۵ درصد تپه ماهور و ۲۰ درصد دشت است.
همچنین مرتفعترین پل ریلی کشور به ارتفاع ۸۱ متر، ۲۷ کیلومتر تونل و بازگشایی هفت کیلومتر گالری از دیگر مشخصات فنی این پروژه به شمار می رود که تکمیل و احداث آن را در زمره دشوارترین پروژههای اجرایی کشور قرار داده است.
به گفته مسئولان امر ، در طرح راهآهن اردبیل- میانه در نهایت ۶۲ دهنه تونل به طول ۲۳ هزار و ۸۱۰ متر، چهار کیلومتر پل درهای بزرگ، سه کیلومتر پل آبرو و ۱۰ دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر اجرا شده است.
حجم عملیات اجرایی این خط ریلی بسیار گسترده بوده و برای تکمیل آن حدود ۳۵ هزار تن مصالح فلزی همچون آهنآلات، میلگرد، کابل و حدود ۲۲۰ هزار تن سیمان مورد استفاده قرار گرفته است.
نظر شما