تحولات منطقه

مدیر مخابرات منطقه یزد اعلام کرد: با هدف توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و ارائه خدمات نوین مخابراتی، ظرفیت‌سازی برای واگذاری ۴۱ هزار و ۲۱۶ پورت فیبرنوری در استان یزد انجام شد.

ظرفیت‌سازی بیش از ۴۱ هزار پورت فیبرنوری در استان یزد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

محمدرضا زارع در این رابطه گفت: زیرساخت لازم برای ارائه تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت بر بستر فیبرنوری در اکثر شهرستان‌های استان فراهم شده است.

وی با اشاره به فعال‌سازی سازی خدمات بر بستر فیبر، افزود: تاکنون ۱۱ هزار و ۹۵۶ مشترک تلفن ثابت و ۹ هزار و ۲۷۷ پورت اینترنت پرسرعت از طریق شبکه فیبرنوری در سطح استان فعال شده‌ و این اقدام امکان اتصال منازل و کسب‌وکارها را به شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک فراهم کرده است.

مدیر مخابرات منطقه یزد، توسعه این طرح را گامی مؤثر در ارتقای کیفیت خدمات و زیرساخت‌های مخابراتی استان دانست و افزود: با اجرای طرح‌های نوین ارتباطی نظیر فیبرنوری خانگی (FTTH)، افزایش پهنای باند و حذف تدریجی شبکه‌های مسی، زمینه لازم برای رشد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی خدمات در استان فراهم شده است.

زارع در پایان خاطرنشان کرد: با واگذاری پورت‌های فیبرنوری خانگی، رشد چشمگیر سرعت اینترنت برای کاربران به همراه داشته که موجب افزایش رضایتمندی عمومی شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha