تحولات منطقه

عملیات اجرایی نخستین مرکز جامع پایش آلاینده‌های محیط زیست کشور با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در بندرعباس آغاز شد.

با حضور معاون رییس جمهور؛ عملیات اجرایی نخستین مرکز جامع پایش محیط زیست کشور در بندرعباس آغاز شد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست روز سه‌شنبه در مراسم آغاز این طرح گفت: این مرکز پس از تکمیل و بهره‌برداری، همراه با رصد و پایش آلاینده‌های محیط‌زیستی، وضعیت فعالیت صنایع، منابع نشر آلاینده و خروجی‌های زیست‌محیطی را به‌صورت دقیق و مستمر اندازه‌گیری خواهد کرد.

شینا انصاری افزود: آزمایشگاه‌های شیمی، بیولوژی، بیولوژی دریا و پایش مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط‌زیست برای این مرکز جامع پیش‌بینی شده که مبنای تصمیم‌گیری‌های به موقع خواهد بود.

وی با اشاره به مبحث دیپلماسی محیط زیست اظهار کرد: این مرکز می تواند با فعالیت در بیولوژی دریا و آلاینده‌های خلیج فارس و زیست بوم‌های ساحلی، جایگاه ایران در مجامع بین المللی زیست محیطی مانند راپمی را تقویت کند.

مرکز پایش برخط زیست محیطی بندرعباس در زمینی به متراژ ۱۰ هزار متربع و زیربنای سه‌هزار و ۷۰۰ مترمربع با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال و پیش‌بینی ۲ ساله ساخته خواهد شد.

۲ مرکز مانیتورینگ، چهار آزمایشگاه، یک‌مرکز مادر برای سنجش و پایش گازها از جمله بخش‌های پیش‌بینی برای این مرکز است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha