به گزارش قدس آنلاین از تبریز، کامبیز عباسی در نشستی که با حضور کریم مهری رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی و معاونین تولیدات گیاهی و روسای ادارات مکانیزاسیون سازمان جهادکشاورزی استان های سراسر کشور در محل گروه صنعتي تراکتورسازي ايران برگزار شده بود با بیان اینکه در منشور صنعتی کشور باید جایگاه ماشین های کشاورزی ارتقاء یافته و در این خصوص تجدید نظرشود گفت: لازم است سهم بخش صنعت ماشین های کشاورزی ازسایر صنایع خودرویی کشور احصاء شود.
وی با بیان اینکه باید زیرساخت های پویائی صنعت تراکتور و کمباین احیا گردد افزود: مقام عالی وزارت جهادکشاورزی هر هفت روز یکبارطی جلسه ای آخرین وضعیت جذب اعتبار خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی کشور را که 800 میلیارد تومان است پیگیری می کنند . عباسی با بیان اینکه مکانیزاسیون کشاورزی و دامی سالانه 2400 میلیارد تومان اعتبارمی خواهد که امید می رود محقق شود ادامه داد: در حال حاضر مصرف سوخت در تراکتورهای ساخت جدیدکنترل و مدیریت شده است و تولید تراکتورهای 285 متوقف شده و هم اکنون تراکتورهای 465 تولید می شود که نیمه سنگین هستند . وی با بیان اینکه تحویل تراکتور در شرکت های تراکتورسازی کشور از 6 ماه به 3 ماه تقلیل یافته است افزود: هم اکنون 8 هزار دستگاه کمباین درکشور موجود است که محصول 8 میلیون هکتاراز مزارع غلات را برداشت می کنند که بالای 60 درصد از کمباین های کشورعمرشان بالای 13 سال می باشد.
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه بخش کشاورزی مکانیزاسیونی می خواهد که متناسب با شرایط اقلیمی و بهره وری آب باشد و منجر به پایدار تولید باشد افزود: سیاست وزارت جهادکشاورزی تکثیر کارخانجات تولیدی ماشین های کشاورزی است . عباسی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید وضعیت مکانیزاسیون به نحو مطلوبی بهبود پیدا کرد گفت: در خط اول اعتباری 750 میلیارد تومان و در خط دوم اعتباری 800 میلیارد تومان برای این بخش تخصیص پیدا کرد. وی با بیان اینکه سهم هر استان به طور متوسط از اعتبارت برای مکانیزاسیون 10تا 50 میلیارد تومان بوده است تصریح کرد: در خط سوم اعتباری نیز 900 میلیارد تومان قرار است بین کشاورزان استان های مختلف توزیع شود. عباسی افزود: برای اولین بار طرح جامع دوازده ساله مکانیزاسیون کشوررا تدوین کردیم که مسیر آینده توسعه فن آوری کشاورزی را مشخص می کند.
نظر شما