قبض برق چند میلیونی پیرزنی که در رسانههای مختلف بیان شد تا موارد مشابهی که هرازگاهی میشنویم و میبینیم.
اما ضمن پذیرش اینکه احتمال بروز اشتباه در هر کاری وجود دارد، همواره یک پرسش مطرح است که چرا در برخی موارد، مشترک مربوط باید دوندگی کند تا اشتباه دیگران را نخست ثابت و سپس اصلاح کند؟ البته برخی موارد هم کار به نتیجه نمیرسد و بی آنکه دلیلی برای تناقض زیاد قبض یک دوره با قبضهای قبل و بعد همان مشترک بیان شود او مجبور است آن را پرداخت کند!
یکی از همین موارد بتازگی برای یکی از مشترکان آب و فاضلاب در مشهد رخ داده است.
این مشترک قبض آبی در دست دارد که براساس آن باید مبلغ 837 هزار تومان پرداخت کند.
این درحالی است که این مبلغ شامل آب مصرفی این دوره و بدهی دوره قبلی است یعنی همان دوره ای که مورد بحث است، زیرا براساس قبضهای موجود، این مشترک از 26 فروردین ماه تا 24 خرداد سال جاری 40 هزار تومان آب مصرف کرده، ولی در کمال ناباوری قبض دوره بعدی با رقم 740 هزار تومان برای وی صادر شده و آخرین قبض صادر شده به مبلغ 56 هزار تومان است.
این شهروند مدعی است مدیران آب و فاضلاب در پاسخ به اعتراض او برای صدور قبض 740 هزار تومانی برای یک دوره اعلام کردهاند احتمالاً لولههای منزل نشتی دارد، اما تستهای کارشناسی منزل نشان میدهد لولهها دچار ترکیدگی نیست.
وی میگوید: اگر هم لولهها نشتی داشته باشد باید قبض آخر با مبلغ بیشتری صادر میشد، حال آنکه قبض آخر نشان میدهد مصرف عادی بوده، ولی هیچ کسی پاسخگوی علت صدور قبض دوم با مبلغ متفاوت نیست و تنها میگویند حتماً مصرف کردهاید!
این شهروند مدعی است، در منزل مورد نظر سه نفر زندگی میکنند و در مدت یاد شده دلیلی برای مصرف آب بیشتر - آن هم به میزان بیش از 10 برابر- وجود نداشته است.
نظر شما