قدس‌آنلاین:رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی گفت: مخفی کردن شخصیت حقیقی افراد یکی از عوامل جذابیت شبکه‌های اجتماعی است و اینترنت ابزاری است که می‌تواند بسته به نوع استفاده دارای اثر خوب یا بد باشد.

شرکت۲ هزار و ۴۰۰ نوجوان در اردوهای معرفتی و تفریحی در مشهد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به گزارش قدس‌آنلاین؛  یامین پور رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی در همایش اولین دوره «هفت روز در بهشت» در محل موسسه جوانان آستان قدس رضوی گفت:: ساده‌ترین برداشت از تلویزیون، تلفن همراه و اینترنت این است که این‌ها ابزاری هستند که می‌تواند بسته به نوع استفاده دارای اثر خوب یا بد باشند.

وی گفت: اینترنت گردی با کاهش زمان درک و تمرکز در مخاطبان خود در برابر حجم وسیع اطلاعات سبب عدم یادگیری می‌شودوعاملی که باعث جذابیت شبکه‌های اجتماعی در جوامع شد شرایطی بود که مردم می‌توانستند دارای زندگی دومی باشند و شخصیت حقیقی خودشان را مخفی کنند.

یامین پور افزود: اینترنت مسیرهای حیاتی جدیدی را خلق می‌کند و در طی زمان آن‌ها را گسترش می‌دهد، اما نوجوانان تا سنی محدود می‌توانند این مسیر را تحمل‌کنند و به‌تدریج کارایی عصبی آن‌ها تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: مبنای توسعه اینترنت در عصر کنونی ایجاد و استخراج حجم بالایی از اطلاعات است و بنیان‌گذار شرکت گوگل نیز از همین مسیر درآمد کسب می‌کند.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی گفت: شما با جستجو در سرویس اینترنتی گوگل و استفاده از خدمات این شرکت اطلاعات و میزان توجه خود را هزینه می‌کنید.

وی افزود: متاسفانه گاهی افرادی که دارای جایگاه علمی و اجتماعی هم نیستند در فضای شبکه‌های اجتماعی با اشتراک تصاویر خود رشد می‌کنند، سپس هر مطلبی را به‌عنوان ارزش به دنبال کنندگان خود معرفی می‌کنند.

در طول تابستان ۲ هزار و ۴۰۰ نوجوان در اردوهای آموزشی، معرفتی و تفریحی «هفت روز در بهشت» که به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha