مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد گفت: نقشه همه پل های عابر پیاده اعم از مکانیزه و غیر مکانیزه از اصول فنی نظام مهندسی برخوردار بوده و به تایید مهندس محاسب می رسد.

 پل های عابر پیاده دارای اصول فنی نظام مهندسی هستند/اطلاع رسانی در خصوص ارتفاع پل ها برعهده سازمان ترافیک است
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بهروز کیانی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: در شهر مقدس مشهد ۱۳۶عدد پل عابر پیاده  وجود دارد که ۴۹مورد آن مکانیزه است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا اغلب پل های عابر پیاده در نقاط برخوردار و مناطق مرفه شهر وجود دارند، تصریح کرد: از تعداد ۴۹ پل مکانیزه درسطح شهرمشهد ، پل های غدیر ، آقا مصطفی خمینی ، بسیج ۲۹ ، محمدآباد ، شهید عباسپور ، پنج تن ، فجر و نوغان ، نوغان ، ابوطالب ، طبرسی ۵۸ ، مصلی ۳۸ ، ۱۷ شهریور و ۳ پل در حال احداث در بزرگراه بابا نظر همگی مکانیزه و در مناطق کم برخوردار  می باشند .

مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد در مورد استحکام این پل ها و اینکه چرا برخی پل ها در مناطق بالاشهر دارای استحکام بالا و در مناطق دیگر شهر استحکام آنها به گونه ای است که شهروندان هنگام استفاده از این پل ها  واهمه دارند، افزود: احداث تمام  پل های عابر پیاده بر اساس نقشه تیپ و مصوب ، توسط سازمان ترافیک و بر اساس فواصل پایه ها و طول عرشه بر مبنای موقعیت مکانی اجرا و دارای هیچگونه تفاوتی در نحوه اجرا و متریال بکار برده نمی باشد .همچنین نقشه همه پل ها اعم از مکانیزه و غیر مکانیزه از اصول فنی نظام مهندسی برخوردار بوده و به تایید مهندس محاسب می رسد.

کیانی افزود: اطلاع رسانی در خصوص ارتفاع پل ها از طریق سازمان ترافیک صورت می پذیرد و هرگونه سیاست گذاری جهت احداث  پل های عابر پیاده ، مکانیزه یا غیره مکانیزه بودن آنها و اولویت مکان احداث با سازمان ترافیک می باشد. همچنین مشخصاتی که  بر روی پل ها در مبادی ورودی شهر و همچنین بسیاری از بزرگراه ها نصب می شود  توسط سازمان ترافیک درج می شود و در حوزه وظایف این سازمان نیست .

وی ادامه داد: حداکثر ارتفاع مجاز برای تمامی بارهای ترافیکی و ماشین آلات سنگین ۴/۵ متر است و براین اساس همه پل های عابر پیاده سطح شهر با ارتفاع حداقل ۵/۵ متر از سطح سواره رو جهت جلوگیری از خطرات احتمالی احداث می گردند و در مکان هایی که پروژه های عمرانی در نزدیکی پل های عابر پیاده باشد ارتفاع پل نیز براساس مشخصات فنی پروژه اصلاح می گردد و پیگیری در این مورد توسط شهرداری منطقه و سازمان ترافیک صورت گرفته و در صورت نیاز به این سازمان جهت اصلاح و یا تغییرات ابلاغ می شود.

کیانی تصریح کرد: ضمنا با توجه به تغییرات صورت گرفته در آیین نامه های نظام مهندسی و مسکن و شهرسازی طراحی پل ها در چند سال اخیر تغییرات چشم گیری داشته  که  به صورت واحد در تمام نقاط شهر اعمال می گردد .

وی در مورد هزینه نصب هر پل عابر پیاده  و همچنین درآمد تبلیغاتی این پل ها اظهار کرد: هزینه هر دو دستگاه آسانسور که بر روی پل ها نصب می گردد ۸۰۰ میلیون تومان و هزینه ساخت هر متر طول از پل اعم از مکانیزه و غیر مکانیزه، حدود ۱۱ تا ۱۲ میلیون تومان می باشد . در آمد زایی از این پل ها  و نحوه بکارگیری پل ها جهت تبلیغات نیز از طریق مناقصه بوده و میزان درآمد نیز دراختیار پیمانکار مربوطه می باشد  .

کیانی ادامه داد:  نحوه واگذاری تبلیغات بدنه پل های عابر پیاده به دو صورت انجام می شود اول اینکه  پل های مشارکتی که پیمانکاران در قبال ساخت و یا تجهیز پل ها برای مدت معین از تبلیغات بر روی بدنه پل ها بهره برداری می نمایند و دوم اینکه   تبلیغات بدنه پل های موجود نیز از طریق مزایده عمومی به شرکتهای تبلیغاتی متقاضی واگذار می گردد .

وی  در مورد اینکه در حال حاضر چه تعداد پل عابر پیاده در شهر مشهد در حال ساخت است نیز گفت: پل عابر پیاده سلسله الذهب قبل از عوارضی مشهد باغچه در  آزادراه شهید شوشتری ، پل عابر پیاده مقابل بابانظر ۷۲ و تعویض عرشه پل انتهای سجاد تقاطع آزادی در حال حاضر در مرحله ساخت می باشند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha