مهدی اسماعیلی در مورد پیامدهای کمبود مربی پرورشی در تربیت نسل آینده، گفت: وظایف مربی پرورشی به دو بخش آموزش و پرورش تقسیم میشود، فارغ از مفهوم این سخن گرانقدر " تقدم تربیت بر تعلیم" باید این دو مقوله در کنار هم قرار بگیرند و آموزش در کنار پرورش معنا بگیرد.
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اعتقاد نداشتن برخی از مسئولان آموزش و پرورش به مقوله تربیت و پرورش، افزود: بی توجهی به مباحث تربیتی دانش آموزان منجر به حذف بسیاری از مربیان پرورشی میشود، این مسئله را مقام معظم رهبری چندین مرتبه تکرار و به جایگاه معاونت و مربی پرورشی در تربیت دانش آموزان اشاره کردند.
نماینده مردم در مجلس یازدهم کمبود ۵۰ هزار مربی پرورشی را یکی از ضعفهای سیستم آموزشی کشور دانست و گفت: تربیت و پرورش دانش آموزان در مدارس باید برجسته دیده شود، بی تردید استخدام ۱۱ هزار مربی پرورشی جوابگوی کمبود سیستم آموزشی کشور نخواهد بود، امیدواریم در یک فرآیند زمانی کوتاه مدت بتوانیم این عدد را تغییر داده و مربیان پرورشی واجد صلاحیت و اثر بخش را وارد چرخه نظام تربیتی کشور کنیم.
اسماعیلی با بیان اینکه بسیاری از مدارس در کنار کمبود مربی پرورشی از کمبود مشاور تحصیلی و مربی بهداشت هم رنج میبرند، تاکید کرد: کمبود نیروهای متخصص آموزشی پیامدهایی برای آموزش دانش آموزان به دنبال دارد، مدارس کشور باید مجموعه ای از معلمان و متخصصان باشد تا در این دوران که دشمنان در اندیشه شبیخون فرهنگی و تسلط بر سرمایههای اجتماعی در کشور هستند، تمام اثرات تخریبی آن ها را خنثی کنیم.
نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین به ۶ فرصت آموزش و پرورش صحه گذاشته است و به عنوان یک تکلیف از مسئولان مختلف کشور درخواست کرده تا در اجرای چنین سندی همکاری کند؛ توجه به موضوعات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، هنری، علمی، فرهنگی و تربیت بدنی در این سند بسیار سفارش شده است، اگر بتوانیم به یک مجموعه اثربخش کامل دست پیدا کنیم تا این ساحتهای ۶ گانه در برنامه ریزی دانش آموزان ایجاد شود؛ خروجی سند تحول بنیادین رساندن دانش آموزان به حیات طیبه است.
نظر شما