معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با تشریح قواعد حرفه‌ای مهندسی معکوس یک فناوری، گفت: خودروی برقی تسلا از سال 97 خریداری شده و در حال بازطراحی بخش‌های مختلف آن هستیم.

روند مهندسی معکوس خودروی برقی تسلا از زبان دهقانی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، چندی پیش گفت‌وگویی از روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در برنامه «بی‌واسطه» در فضای مجازی پخش شد که مربوط به مهندسی معکوس خودروهای برقی تسلا در ایران بود.

او صبح امروز چهارشنبه ۱۲ مرداد در حیاط دولت، توضیحات دقیق‌تری در خصوص این فرایند داد و گفت: از سال 97 این خودروها وارد کشور شدند و از همان سال روند مهندسی معکوس آن‌ها آغاز شد.

دهقانی تصریح کرد: روی خودروی برقی تارا که سامانه‌های آن بر مبنای طراحی ایرانی است، حدود 5 سال است که کار می‌شود و توانایی پیمایش 400 کیلومتر را دارد و امیدواریم بتوانیم پلتفرهم‌های برقی را روی خودروهای دیگر نیز پیاده کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تأکید کرد: کپی کردن یک محصول اشکال دارد، اما موضوع مهندسی معکوس یکی از اصول و روش‌های مهندسی خودرو و همه سیستم‌های دیگر در دنیاست. مهندسی معکوس بسیار طبیعی و جزء حقوق شناخته‌شده است.

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha