معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: توانمندسازی معلمان از طریق برنامه‌های توسعه حرفه‌ای و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، یکی از اهداف کلیدی این سند است.

توانمندسازی معلمان از اهداف سند تحول بنیادین است
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، مصطفی آذرکیش در نشست معاونین و کارشناسان مسئول آموزش متوسطه ادارات آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اصلاح روش‌های تدریس بیش از پیش ضرورت دارد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ضمن بررسی سیاست‌های کلان وزارت آموزش و پرورش در راستای عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت نظام آموزشی کشور خاطرنشان کرد: توانمندسازی معلمان از طریق برنامه‌های توسعه حرفه‌ای و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین از جمله هوش مصنوعی، یکی از اهداف کلیدی این سند است.

وی بیان کرد: الگوی مدرسه تراز ابزاری برای ایجاد انسجام و افزایش کیفیت آموزشی و نظارت ۳۶۰ درجه بر عملکرد مدارس و معلمان یکی از اولویت‌های اجرایی مهم در آموزش و پرورش است.

آذرکیش خاطرنشان کرد: هدف برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات علمی همچون جشنواره نوجوان خوارزمی، شناسایی استعدادهای دانش‌آموزی و ایجاد محیطی پویا و خلاق در مدارس است و تغییر در نظام امتحانات نهایی و جایگزینی آن با روش‌های نوین ارزیابی از جمله گام‌های مهم در تحول نظام آموزشی است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به پرداخت حق‌التدریس معلمان هم‌زمان با حقوق ماهانه، این اقدام را بی‌سابقه توصیف کرد و از پیگیری‌های مداوم برای بهبود شرایط معلمان خبر داد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: برنامه‌ریزی هدفمند و عملیاتی برای بهبود کیفیت آموزش و افزایش بهره‌وری مدارس استان را مورد تأکید ما در آموزش و پرورش قرار دارد و با توجه به تحولات آینده مشاغل و نقش فناوری‌های نوین، همگام‌سازی مدارس با هوش مصنوعی و ابزارهای دیجیتال ضروری است.

حسن عدالتجو افزود: یکی از راهکارهای مهم برای افزایش کارآمدی آموزشی برنامه‌ریزی دقیق و سازمان‌دهی جلسات تخصصی در استان است و روزهای مشخصی برای بررسی وضعیت مدارس نظری، فنی‌ و حرفه‌ای و کاردانش اختصاص یافته است.

وی در خصوص یکی از موضوعات مهم مطرح‌شده در این نشست اظهار کرد: کاهش نرخ ترک تحصیل و توسعه رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش است و خراسان رضوی در شاخص پوشش تحصیلی نیاز اساسی به بهبود دارد و برای سال آینده، برنامه‌ای ویژه جهت جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن تأکید بر ایجاد امید و انگیزه در محیط‌های آموزشی خاطرنشان کرد: تحول در نظام آموزشی نیازمند همدلی، همکاری و تغییر نگرش است و باید مدارس را به محیط‌هایی فعال، پویا و هدفمند تبدیل کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha