نحوه ارزشیابی و بارم‌بندی امتحانات در دوره ابتدایی و متوسطه مورد بازنگری قرار گرفت.

نحوه ارزشیابی نمرات در دوره ابتدایی و متوسطه تغییر کرد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دفتر برنامه‌ریزی و تألیف کتاب‌های درسی دوره ابتدایی و متوسطه اعلام کرد: «راهنمای عمل ارزشیابی دوره دوم متوسطه» را به‌منظور بهره‌برداری دانش‌آموزان، دبیران، مدیران و طراحان آزمون‌های نهایی در نظام آموزش و پرورش انجام شده است.

دفتر برنامه‌ریزی و تألیف کتاب‌های درسی دوره ابتدایی و متوسطه با هدف معرفی استانداردها و شیوه‌های ارزشیابی، تسهیل برنامه‌ریزی درسی، پشتیبانی از طراحی آزمون‌های نهایی منطبق بر اهداف آموزشی و یادگیری در راستای ارتقای کیفیت آموزشی و تسهیل فرآیند ارزشیابی، بازنگری «راهنمای عمل ارزشیابی دوره دوم متوسطه» را به‌منظور بهره‌برداری دانش‌آموزان، دبیران، مدیران و طراحان آزمون‌های نهایی در نظام آموزش و پرورش برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ انجام داده است.

همچنین بارم‌بندی، کارنامه، جدول اهداف و نشانه‌های تحقق دروس پایه ششم ابتدایی و بارم‌بندی دروس دوره اول متوسطه نیز برای آزمون خرداد و شهریور ۱۴۰۴ به روزرسانی و جهت بهره‌مندی دانش‌آموزان و همکاران قابل دسترسی است.

مخاطبان گرامی می‌توانند، با مراجعه به پورتال رسمی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به نشانی: www.oerp.ir و ورود به بخش مصوبات و آیین‌نامه‌ها، در قسمت راهنمای عمل ارزشیابی، به فایل‌های مورد نظر دسترسی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha