محسن هوشمند در حاشیه پاسخگویی به سوالات مخاطبان از طریق سامانه ملی ۱۳۸ گفت: توجه به نظرات و پیشنهادات مردم در امور مختلف آستان قدس رضوی همواره مورد تاکید تولیت معزز آستان قدس رضوی است.
وی ادامه داد: سامانه ملی ۱۳۸ فرصتی را فراهم آورده تا مسئولان آستان قدس رضوی در این سامانه حضور یابند و از طریق آن به صورت مستقیم و بی واسطه در جریان دیدگاهها، نظرات، انتقادات و پیشنهادات مردم قرار بگیرند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: امروز طی تماسهای مختلف مخاطبان، ضمن قدردانی از خدمات آستان قدس رضوی، نظراتی نیز در خصوص موضوعات مختلفی بهویژه در مباحث رسانهای و همچنین پیشنهاداتی نیز در خصوص برنامهسازیهای مختلف، پویش چهارشنبههای امام رضایی، برنامههای تلویزیونی که میتواند به صورت ثابت و هفتگی دنبال شود و مسائل مختلف آستان قدس رضوی در حرم مطهر و سایر مجموعههای مرتبط با آستان قدس رضوی ارائه کردند.
رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی، تصریح کرد: بخشی از نظرات، پیشنهادات و انتقاداتی مطرح شد که مربوط به مرکز رسانه آستان قدس رضوی بود که قطعا پیگیری خواهد شد و سایر مباحث مطرح شده که به سایر بخشهای آستان قدس رضوی مرتبط است، به مسئولین و مدیران مربوطه ارجاع داده میشود.
توجه به نظرات مردم در آستان قدس به یک ساز وکار و فرایند تبدیل شده است
وی افزود: امروز توجه به نظرات مردم در آستان قدس رضوی به یک ساز و کار و فرایند تبدیل شده است و در واقع تمام تماسهایی که با سامانه ۱۳۸ گرفته میشود، در قالب یک فرایند مدون و روشمند تبدیل به پیامهایی میشود که در سیستم مکاتبات اداری آستان قدس رضوی ثبت خواهد شد و به حوزه مربوطه ارجاع داده میشود.
هوشمند خاطر نشان کرد: تمام حوزهها موظف هستند به نظرات، انتقادات و پیشنهادات مردم در این سامانه پاسخ دهند و علاوه بر آن، گزارشات تجمیعی بخشهای مختلف، در مدیریت ارتباطات و اطلاعرسانی آستان قدس رضوی به صورت ماهانه و دورهای آمادهسازی میشود. همچنین مهمترین نقطه نظرات مردم بهویژه پیامهای پرتکرار آنان دستهبندی شده و گزارشها آماده شده و به محضر تولیت معزز، قائم مقام آستان قدس رضوی و سایر مسئولین آستان قدس رضوی ارائه میشود.
به گفته وی، در نظام تصمیمگیری آستان قدس رضوی، این نقطه نظرات به صورت جدی مدنظر قرار میگیرد و اجرای افکارسنجیها و نظرسنجیهای متعدد در طول سال در آستان قدس رضوی دنبال میشود که مبنای تصمیم گیریها برای برنامههای آتی است.
هوشمند اضافه کرد: فرایند استفاده از نقطه نظرات و توجه به دیدگاههای مردم در نظام برنامهریزی و طراحی امور آستان قدس رضوی امروز در قالب یک چرخه نظاممند تعریف و دنبال میشود.
نظر شما